پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 7:53:30 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:71239
  • زمان انتشار:شنبه 8 ارديبهشت 1403-11:33
  • کاربر:
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو خبر داد:

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو گفت: ششمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در هفته جاری در دو بخش تئوری و چهار ماده عملیاتی برگزار می‌شود.
برگزاری ششمین دوره مسابقات امداد و نجات در هفته جاری

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، پرهام خواجه‌پور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران درباره این دوره از مسابقات توضیح داد: این مسابقات به میزبانی معدن ۵ گل گهر (شرکت ماهان سیرجان) روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز و در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

خواجه‌پور با تاکید بر اینکه در برگزاری این مسابقات اهداف مهمی را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: ارزیابی و ارتقای میزان آمادگی امدادگران در حوادث؛ بالا بردن توانمندی امدادگران؛ ایجاد روحیه و  نشاط و همچنین همکاری تیمی بین امدادگران در شرایط بحرانی اهدافی است که در این دوره از مسابقات تعیین کرده‌ایم.

وی از افزودن آیتم‌های جدید در مسابقات امسال خبر داد و گفت:  این دوره از مسابقات با آیتم‌های جدیدتر نسبت به سال‌های گذشته و استفاده از ابزار و تجهیزات امداد و نجات بازطراحی شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو تصریح کرد: در بخش تئوری یک آزمون آنلاین با ۲۰ سوال چهار گزینه‌ای دارای نمره منفی برگزار می‌شود و در بخش عملیاتی آیتم‌های جستجوی فرد گمشده در فضای بسته؛ نجات مصدوم از عمق؛ اولویت بندی (تریاژ) و اقدامات فوریتی و همچنین نجات مصدوم از خودرو و حمل مصدوم را در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: «اخلاق حرفه‌ای و همکاری تیمی» در این مسابقات دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

خواجه پور ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۳۱ تیم از صنایع معدنی و معادن بیش از ۱۰ استان کشور و همچنین تیم‌های هلال احمر و آپادانا کاوش ایرانیان به عنوان تیم‌های مهمان به رقابت می‌پردازند که هر تیم شامل ۴ نفر عضو عملیاتی و یک سرپرست همراه است.

وی اضافه کرد: ۴ داور مجرب از مربیان امداد، نجات و کمک‌­های اولیه داوری این دوره از مسابقات را عهده‌دار هستند.

مدیر HSEE ایمپاسکو بیان کرد: با توجه به رویکرد آموزشی این مسابقات، در روز اول کلیه مراحل مسابقه طی یک جلسه ۲ الی ۳ ساعته آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان داده خواهد شد و در پایان مسابقات از نفرات منتخب تقدیر به عمل خواهد آمد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین