شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 1:31:00 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70907
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 اسفند 1402-14:26
  • کاربر:

شرکت مهندسی معدنی نوآوران از شرکت های زیرمجموعه‌ هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه (نماد سرچشمه) به عنوان پیمانکار پروژه اکتشاف دو محدوده اکتشافی بنام محدوده سیوان در جنوب اندریان و محدوده انباق در شرق اهر معرفی شد؛ همچنین در صورت اخذ گواهی کشف و پروانه بهره برداری عملیات استخراج هر دو معدن نیز توسط شرکت مذکور انجام خواهد شد.
«سرچشمه» طلایی شد

به گزارش بیرونیت به نقل روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، طبق توضیحات مهدی هنرمند، معاون امور معادن شرکت سرمایه گذاری این شرکت، محدوده های سیوان و انباق دارای استعداد بالا از نظر ذخائر طلای گرمابی هستند. وی با بیان اینکه محدوده اکتشافی سیوان با مساحتی بالغ بر ۱۰.۵ کیلومتر مربع در مجاورت معدن شناخته شده طلای اندریان قرار دارد و از این رو مستعد کانه­زائی طلا می باشد و کانه ­زائی طلا در این محدوده عمدتا بصورت رگه ­ای در فضای خالی بین درز و شکاف­ها و در مرز توده نفوذی ولکانیکی و سنگ میزبان رسوبی فلیشی رخ داده است.

معاون امور معادن شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در ادامه افزود: با توجه به آنومالی گزارش شده در نتایج آنالیز سه نمونه اخذ شده از این محدوده و آثار دگرسانی گسترده در آن به عنوان یک محدوده اکتشافی مستعد، شرکت مهندسی معدنی نوآوران طی قراردادی با شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (برنده مزایده این محدوده) به عنوان مجری طرح اکتشافی تهیه شده توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه معرفی می شود.

وی در خصوص محدوده انباق، شناسایی دگرسانی گسترده در این محدوده طی مطالعات دفتری این شرکت و همچنین وجود محدوده­های معدنی مختلف در اطراف را دلیل منتخب بودن این محدوده از نظر استعداد آن برای کانه­زائی طلا دانست و گفت: محدوده انباق در زون کانی زایی و دگرسانی ارسباران واقع شده است که از سبلان در شرق شروع شده و به سمت غرب و شمال غرب ادامه پیدا می کند. در این روند معدن مس سونگون، طلای اندریان، معدن صاحب دیوان، مس مزرعه و چندین معدن و اندیس معدنی دیگر وجود دارد که نشان دهنده استعداد بالای این محدوده برای فعالیت معدنی می باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین