يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:12:35 PM
با توجه به شاخص‌های بنیادی ضعیف چین؛

قیمت‌های آتی سنگ آهن در دومین روز معاملاتی متوالی به روند کاهشی ادامه داد و به پایین‌ترین سطح چهار ماه گذشته رسید، مساله‌ای که به زعم کارشناسان ناشی از ضعیف بودن پایه‌های اصلی عنصر کلیدی فولادسازی در چین به عنوان مصرف کننده اصلی بود.
قیمت سنگ آهن کاهش یافت

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن ماه می در بورس کالای دالیان چین معاملات روزانه را با ۵.۴۱ درصد کاهش به قیمت ۸۳۱ یوان (۱۱۵.۶۸ دلار) در هر تن پایان داد که پایین‌ترین رقم معاملاتی از ۲۳ اکتبر سال گذشته است.

سنگ آهن معیار آپریل در بورس سنگاپور هم روز گذشته با ۶.۷۱ درصد کاهش به قیمت ۱۰۷.۴۵ دلار در هر تن معامله شد که کمترین قیمت از ۲۲ آگوست سال گذشته است.

به گفته تحلیل‌گران، مازاد عرضه موقت در نتیجه محموله‌های بهتر از حد انتظار تاکنون در سه ماهه اول سال و بهبود ضعیف‌تر از حد انتظار تقاضا، فشار نزولی شدیدی بر قیمت‌ها وارد کرده است.

محموله جهانی سنگ معدن به سطح نسبتا بالایی رسیده است. تحلیل‌گران سیتیک فیوچرز در تحلیلی عنوان کردند: کاهش اخیر قیمت سنگ معدن باعث کاهش تولید در میان تامین کنندگان غیراصولی نشده است. برخی کارخانه‌ها مجددا زمان از سرگیری تولید را به تعویق انداخته و از افزایش تقاضای سنگ معدن و کاهش ذخایر در بنادر جلوگیری کردند.

تحلیل‌گران اوربرایت EVER BRIGHT نیز در تحلیلی عنوان کردند: سودآوری ضعیف در میان فولاد سازان علاقه آنها به افزایش تولید را کاهش داده و ضعف در بازار فولاد به بازار مواد خام بالادستی نفوذ کرده و بر قیمت سنگ معدن تاثیر گذاشته است.

معیارهای فولاد در بورس آتی شانگهای به طور مشابه ضعیف‌تر بود. قیمت میلگرد ۲.۴۱، کویل نورد گرم ۱.۹۵، مفتول ۱.۶۲ و فولاد ضد زنگ ۱.۳۴ درصد کاهش قیمت داشت.

این کاهش قیمت‌ها در بازار آهن در حالی رخ داد که رگولاتورهای چینی از بانک‌های بزرگ برای افزایش حمایت از وانکه توسعه دهنده املاک تحت حمایت دولت، درخواست کرده‌اند.

بازار املاک در چین، بزرگترین مصرف کننده فولاد، به شدت تحت تاثیر بحران بدهی قرار گرفته و علیرغم اقدامات مختلفی که توسط پکن برای احیای این بخش معرفی شده است، هنوز علائم واضحی از بهبود نشان نمی‌دهد.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین