يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:10:27 AM
طی سال گذشته میلادی:

تولید جهانی آلومینیوم طی سال ۲۰۲۳ میلادی به ۷۰ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که ظرفیت تولید این فلز نیز به ۷۹ میلیون تن رسید.
تولید آلومینیوم در جهان به ۷۰ میلیون تن افزایش یافت

به گزارش بیرونیت به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکاUSGS تولید جهانی آلومینیوم از ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۷۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافت.

افزایش ظرفیت تولید

همچنین ظرفیت تولید آلومینیوم در جهان طی سال گذشته میلادی به ۷۹ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که میزان ظرفیت تولید این فلز طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسیده است.

طی این مدت، چین با تولید ۴۱ میلیون تن آلومینیوم و ظرفیت تولید سالانه ۴۵ میلیون تن از این محصول در سال ۲۰۲۳ میلادی توانست همچنان پیشرو تولید آلومینیوم در جهان باقی بماند. میزان تولید این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و میزان ظرفیت تولید نیز۴۴ میلیون و ۳۰۰هزار تن اعلام شده بود.

هند با تولید ۴ میلیون و ۱۰۰هزار تن و روسیه با تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه های دوم و سوم تولید این محصول در جهان ایستادند. این در حالی است که میزان ظرفیت سالانه تولید آلومینیوم این کشورها در سال۲۰۲۳ میلادی به ترتیب ۴ میلیون و۶۰ هزار تن و ۴ میلیون و ۸۰ هزار تن اعلام شده است.

ذخایر جهانی بوکسیت

این در حالی است که سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا پیش بینی می کند میزان ذخایر بوکسیت در جهان حدود ۵۵ تا ۷۵ میلیارد تن است که برای پاسخ به نیاز آینده صنعت آلومینیوم کافی است.

منبع: روابط عمومی ایمیدرو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین