شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:30:56 PM

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه در معاملات آسیایی افزایش یافت که به دلیل عقب‌نشینی دلار به دلیل پیش‌بینی نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره آمریکا در صورتجلسه اواخر ژانویه فدرال رزرو بود.
طلای جهانی برنده مسابقه با دلار شد

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا،  فلز زرد تا حد زیادی در محدوده معاملاتی بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر اونس که طی ماه گذشته ایجاد شده بود، باقی ماند زیرا چشم‌انداز طلا به دلیل چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بهره در ایالات‌متحده تیره شده بود. هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۸۹ سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسید.

تمرکز بر صورتجلسه اواخر ژانویه فدرال رزرو برای سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر احتمالی نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بود. بانک مرکزی طی جلسه نرخ بهره را ثابت نگه داشته بود اما تا حد زیادی انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره را کم اهمیت جلوه داد. از آن زمان، مجموعه‌ای از قرائت‌های داغ‌تر از حد انتظار نرخ تورم در ایالات‌متحده باعث شد که بازارها چشم‌انداز کاهش زودهنگام نرخ‌ها را کاهش دهند که به نوبه خود بر قیمت طلا تأثیر زیادی گذاشت.

فلز زرد در اوایل فوریه برای مدت کوتاهی به زیر سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید اما شاهد بازگشت قوی از پایین‌ترین سطح دو ماهه بود. نرخ‌های بالاتر ایالات‌متحده، با توجه به اینکه هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در فلز زرد را افزایش می‌دهد، نوید خوبی برای طلا نیست. تحلیلگران گلدمن ساکس اظهار کردند که با توجه به اینکه انتظار می‌رود نرخ‌های آمریکا همچنان در سال ۲۰۲۴ در نهایت کاهش پیدا کند، قیمت طلا و سایر فلزات احتمالاً افزایش زیادی خواهد داشت.

قیمت سایر فلزات گرانبها نیز افزایش یافت. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۱۳.۱ دلار در هر اونس رسید، در حالی که نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳.۱۹۲ دلار در هر اونس رسید. قیمت مس با خوش‌بینی چین به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید.

براساس گزارش رویترز، بانک مرکزی چین روز سه‌شنبه نرخ بهره را بیش از حد انتظار کاهش داد، در حالی که پکن نیز از اقدامات حمایتی با هدف تقویت بازار املاک این کشور در تلاش برای تقویت رشد اقتصادی خبر داد. علاوه بر این، داده‌های رسمی افزایش قابل‌توجهی در هزینه‌های مصرف‌کننده و تقاضای سفر در تعطیلات سال نو را نشان می‌دهد که امیدها را برای بهبود مصرف چین که محرک اصلی اقتصاد است، افزایش می‌دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین