پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 4:12:02 PM

 استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت کارخانه فولاد خزر تا آخر هفته تأکید کرد.
وضعیت کارخانه فولاد خزر تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

به گزارش بیرونیت به نقل از ایراسین، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تأکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست طی جلساتی تا پایان هفته برای مشکل ضعف مدیریت و عدم انسجام هیئت مدیره شرکت فولاد خزر چاره اندیشی کرده و موضوع تعیین تکلیف شود.

به گفته او، این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت مطالبات مشکلاتی داشت که در سایه بی توجهی اکنون میزان مطالبات آن به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

استاندار گیلان افزود: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

عباسی از هیئت مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

او با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیاز‌ها و حقوق کارگران اولویت و مورد تأکید است، تصریح کرد: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به عنوان مطالبه گر وارد شده و این شرکت باید ظرف همین هفته مدیرعامل، هیئت مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

 تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه گفت: این کارگروه تاکنون ۱۹۸ فقره مصوبه داشت که از این تعداد ١٨۶ فقره نهایی و اجرایی شده و ۶ درصد باقی مانده در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال عملیاتی خواهند شد.

او افزود: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح شد که یکی از مهمترین مصوبات آن مطرح کردن مشکل شرکت فولاد خزر است که با توجه به بحران ایجاد شده به علت سوء مدیریت و نداشتن برنامه تولید مجموع سهامداران با دستور استاندار گیلان در اسرع وقت در مورد این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین