جمعه 21 ارديبهشت 1403 شمسی /5/10/2024 2:36:42 AM

فعالان صنعت طلا و جواهر در دومین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، نقره، سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و صنایع وابسته، مهمترین دغدغه خود را رکود و نبود بستری برای رقابت عنوان کردند.
رکود؛ دغدغه بزرگان صنعت طلا و جواهر
به گزارش معدن نامه، دومین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر در حالی برگزار شد که بسیاری از دست اندرکاران صنعت طلا و جواهر از رکود بازار و نبود تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم گلایه کردند. 
فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با معدن نامه بر این باورند که با برجام و رفع محدودیت ها اوضاع کسب و کار اندکی بهبود پیدا کرده اما هنوز مردم توان مالی برای کالای لوکسی مانند خرید طلا و جواهر پیدا نکرده اند زیرا معمولا خرید کالای لوکسی مانند جواهرات در اولویت آخر خانوارها محسوب می شود.
یکی از جواهرفروشان تعیین مالیات بر ارزش افزوده منطقی را در بهبود بازار طلا موثر دانست و گفت: سیاستگذاران بهتر است برای تعیین مالیات بر ارزش افزوده سیاست مناسبی اتخاذ کنند زیرا در حال حاضر بازار طلا و جواهر کشور نیازمند رقابتی سازی است. او همچنین معتقد است برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای معرفی محصولات طلا و جواهر به مصرف کنندگان کمک بسیاری می کند و برای فروش و بازاریابی فرصت ویژه ای فراهم می کند. 
در ادامه، یکی از تولیدکنندگان نقره با بیان اینکه بهتر بود در این نمایشگاه ها مسوولان، مدیران و تصمیم سازان بیشتری حضور داشتند، به معدن نامه گفت: در مقطع کنونی بازار نقره در رکود به سر می برد و رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات نقره وجود دارد.  
در دومین نمایشگاه طلا و جواهر که غرفه های بسیاری نیز به سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و صنایع اختصاص داده شده، یکی از تولیدکنندگان سنگ های قیمتی مشهد اظهار کرد: در مقطع کنونی به دلیل نبود تکنولوژی در معادن سنگ های قیمتی هنگام استخراج کیفیت و قیمت مواد خام استخراج شده بالا و فرآوری به صورت سنتی انجام می شود. این در حالی است که برخی از کشورها مانند هنگ کنگ با بروز ترین روش ها وارد این عرصه شدند و در بازار توانستند تجارت موفقی داشته باشند. این در حالی است که در مقطع کنونی اغلب مدیران واحدهای فراوری سنگ ها نمی دانند آینده سرمایه گذاری شان به کجا ختم می شود و همچنان با تجهیزات قدیمی تراش سنگ ها را انجام می دهند. 
این نمایشگاه که با هدف ایجاد فضای مناسب تجاری، توسعه جدیدترین تکنولوژی ها، ماشین آلات و معرفی آخرین متدهای تولید طلا و جواهر توسط شرکت های داخلی و خارجی به مدت چهار روز در نمایشگاه بین المللی کیش از تاریخ 18 تا 21 آذرماه برگزار شد، مورد استقبال مردم و گردشگران کیش واقع شد و از طرفی شرکت کنندگان با توجه به این استقبال خواستار تمدید زمان نمایشگاه شدند. 


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین