دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 12:48:44 PM
استاندار تهران در چهارمین کنگره معدن مطرح کرد:

استاندار تهران اظهارداشت: در حال حاضر مشکلات سرمایه گذاری در کشور برطرف شده و دولت نیز برای سرمایه گذاری مشترک به هر میزان و با تضمین لازم برای ورود و خروج منابع مالی آماده است.
آماده باش صنعت فرآوری ایران به سرمایه گذاران

به گزارش معدن نامه، هاشمی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان مهندس بهرامن گفت: یک نگرانی را رفع کنم مهندس بهرامن گفتند برای شما اقامت خوش با چاشنی معدن آرزو می کنم اما بنده می گویم چاشنی اش بی خطر است و برای سلامتی مفید.

او با اشاره به حضور پررنگ شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه، تصریح کرد: نمایشگاه امسال از چند منظر برای بنده ارجمند بود اولین دلیل تجمیع معدن و صنایع معدنی بود و امیدوارم سال بعد نیز شاهد تجمیع دیگر بخش های معدن باشیم و یک نمایشگاه قوی برگزار شود.

استاندار تهران افزود: غرفه آرایی نمایشگاه نیز امسال به نسبت سال گذشته بسیار جذاب بود که از دیگر دلایل تمایز این نمایشگاه است.

هاشمی اظهارداشت: یکی از مزیت های کشور ما در کنار داشتن ذخایر نفت و گاز، معدن است.در کشورمان بیش از 68 ماده معدنی با 48 تن ذخیره که تاکنون شناسایی شده است و در زمان تحریم های ظالمانه نیز بخش معدن کمترین آسیب را دید. هر کشوری جز ایران با تحریم ها بهم میریخت اما در تحریم ها نه تنها اتفاقی برای ما نیفتاد بلکه رشد هم کردیم.

وی بیان کرد: بخش معدن ما فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است در این شرایط نه تنها نیاز خودمان تامین می شود بلکه نیمی از نیازهای دنیا را نیز  می توانیم برطرف کنیم. ایران جزو 15 کشور اول در دارا بودن تنوع مواد معدنی است. بر این اساس دو اقدام بزرگ انجام دادیم پیش از این محدودیت هایی در در زمینه سرمایه گذاری وجود داشت اما در حال حاضر باتوجه به قانین مجد سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند در بخش سرمایه گذاری ورود پیدا کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش معدن است و دولت نیز برای سرمایه گذاری مشترک به هر میزان و با تضمین لازم برای ورود و خروج منابع مالی آماده است.

هاشمی تصریح کرد: با برنامه ای که در بخش اکتشاف شروع کرده ایم آینده نشان می دهد ذخیره ما بیشتر از مقداری است که به آن دست پیدا کرده ایم. برخی مواد معدنی که برای ساختمان قابل استفاده است در ایران به وفور یافت می شود. این نشست به منظور آگاهی طرف مقابل از ظرفیت ها و ویژگی های کشور ایران است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک ایران، گفت: در گذشته جایگاه ایران در جاده ابریشم مشخص بود و در دنیای امروز نیز این جایگاه تفاوتی نکرده است. این اهمیت همچنان وجود دارد و کریدور شمال به جنوب مشیر خوبی برای جابجایی است. ما تلاشمان این است که ریل بین ایران و کشورهای سی آی اس را تقویت کنیم. بین ایران و اروپا نیز ریل متصل است و اینگونه محصولی که متعلق به سرمایه گذاران است را می توانیم حمل و نقل کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: در تهران معادن غنی نداریم اما در خصوص فرآوری مواد معدنی برای سرمایه گذاران زمینه را فراهم می کنیم. جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در بخش معدن با تمام قدرت آماده همکاری با شرکت ها است.

هاشمی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه معدن،یادآورشد: ممکن است سرمایه گذاری در این بخش سخت‌تر از سرمایه گذاری در بخش های دیگر صنعت باشد اما هم اطمینان بخش است و هم متکی به مواد معدنی داخلی. نگرانی نیز بابت انرژی مصرفی در کشور ما نیز وجد ندارد چرا که ایران گاز و برق مناسب دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی هیچ مشکلی وجود ندارد و سرمایه گذاران با قانون جذب سرمایه می توانند وارد شوند و سرمایه گذاری کنند.

 

 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین