پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 3:39:57 AM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن در گزارش جدید خود قیمت سنگ‌آهن ایران را با کاهش یک دلار و 81 سنتی نسبت به هفته گذشته 52 دلار و 98 سنت اعلام کرد.
دوری سنگ‌آهن از مرز 60 دلار

به گزارش معدن‌نامه، متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 51.17 دلار اعلام کرد؛ در حالی که هفته گذشته این مرجع بین‌المللی مواد معدنی، قیمت سنگ‌آهن ایران را 52.98 دلار اعلام کرده بود و از ماه‌های گذشته قیمت سنگ‌آهن از محدوده 60 دلاری به محدوده 50 دلار رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم ایران در بازار سنگ‌آهن چین در سال 2013، 2/5 درصد بوده است و سال به سال به علت عدم امکان رقابت کاهش یافته است. معدنکاران سنگ‌آهن معتقدند تعطیلی معادن سنگ‌آهن در کاهش روند صادرات سنگ‌آهن کشور مستقیما تاثیرگذار بوده است چراکه 30 درصد از گردش مالی اقتصاد ایران وابسته به بخش معدن است.

در شرایطی قیمت سنگ‌آهن ایران روند نزولی به خود گرفته که هم اکنون این موج کاهش قیمت به سواحل دیگر کشورهای معدن‌خیز هم رسیده و اغلب غول‌های معدنی تحت تاثیر افت قیمت بازار جهانی باز از این بابت متضرر شده‌اند. گرچه برخی معتقدند از قبل سقوط آزاد سنگ‌آهن پیش‌بینی شده بود اما به نظر می‌رسد فعالان عرصه کسب و کار سنگ‌آهن ایران آمادگی این افت قیمت را از قبل داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین