دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 10:48:11 PM

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۱۶ آوریل) افزایش یافت و در نزدیکی سطوح بی‌سابقه بود زیرا ترس از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه سرمایه‌گذاران را به سمت این فلز امن سوق داد.
طلای جهانی از ترس تنش صعودی شد!

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴۰۰ دلار آمریکا رسید.

در حالی که فشار بین‌المللی برای خویشتن‌داری در بحبوحه ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه افزایش یافته، رژیم صهیونیستی منتظر است تا ببیند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، چگونه عمل می‌کند.

خرده‌فروشی در ایالات‌متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافت. مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: با توجه به قوی‌بودن اقتصاد و بازار کار و تورم همچنان بالاتر از هدف دو درصدی فدرال رزرو، هیچ فوریتی برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی ویتنام حراج شمش طلا را پس از ۱۱ سال تعلیق در بحبوحه تلاش‌ها برای افزایش عرضه این فلز گرانبها به بازار از سر می‌گیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۸.۸۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۶۹.۷۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۷ دلار و ۶ سنت رسید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین