دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 9:25:08 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:71087
  • زمان انتشار:دوشنبه 27 فروردين 1403-15:27
  • کاربر:
مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان خبر داد:

مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان گفت: حفاری‌های اکتشافی ما در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۸۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که هدف از این افزایش، یافتن محدوده‌های مستعد کانی زایی طلا به منظور معرفی ذخایر بزرگ معدنی است.
رشد ۸۲۰ درصدی حفاری‌های اکتشافی در محدوده‌های مستعد طلای سیستان و بلوچستان

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان، مصطفی مولوی مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با انجام حدود ۲۲ هزار متر حفاری مغزه گیری در محدوده‌های طلادار بزمان (چانعلی ۳-۲) برنامه‌های هدف گذاری شده تحقق یافته است.

وی افزود: به منظور دریافت گواهی کشف برای ۳ محدوده از ۴ محدوده، انجام حداقل ۳۰ هزار متر حفاری برنامه ریزی شده است. این مناطق که بیشتر با مشکل معارضین محلی روبرو بود با تمهیداتی من جمله ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و استفاده از ظرفیت آنان، همکاری نهادهای امنیتی و حقوقی و مسئولین استانی به این رشد رسیده است.

مولوی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ مجوز زیست محیطی معدن و کارخانه تولید شمش طلا معدن سرکهنو (سیاه جنگل) صادر و پیمانکار EPC احداث کارخانه مشخص و عملیات اجرایی خط انتقال برق ۸۰۰KW آغاز شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ قریب به ۲۵۰ نفر در معدن و سایت جانجا مشغول به فعالیت شده و این اشتغال زایی بیش از پیش مهاجرت معکوس را برای مردم صبور منطقه سیستان ایجاد کرده است.   

مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بر اساس اطلاعات حفاری‌های انجام شده ۷۸ هزار متر، گواهی کشف معدن جانجا با افزایش ۵۰ میلیون تنی ذخیره مس و طلا اصلاح شد و بدیهی است ۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در راستای تکمیل اکتشافات این ذخیره را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: پروانه بهره برداری ۲۵ ساله معدن جانجا صادر شده و با شروع بهره برداری و استخراج از معدن تا پایان سال ۱۴۰۲ (طی مدت کمتر از ۸ ماه) بیش از یک میلیون تن باطله برداری انجام شده است.

مولوی تصریح کرد: احداث کارخانه تغلیظ با بکار گیری پیمانکار EPC از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد و ورود دستگاه‌ها و ماشین آلات جدید معدنی به سایت معدنی جانجا به اشتغال بیشتر منجر خواهد شد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چشم انداز ما برای سال ۱۴۰۳ شروع عملیات معدن کاری و اتمام عملیات احداث کارخانه تولید ۱۰۰ کیلوگرم شمش طلا، تسریع در عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید شمش طلای سرکهنو (سیاه جنگل) با نهایی شدن پیمانکار EPC است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین