دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 5:21:34 PM
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت‌ها و مطالعات این سازمان توانمند علمی در کشور را راه‌حلی برای رفع مشکلات این حوزه در جزیره عنوان کرد و گفت: با کمک دانش تخصصی می‌توانیم ظرفیت‌های ژئوپارک جهانی قشم را بهتر به جامعه جهانی معرفی کنیم و در راستای تقویت گردشگری علمی در کشور گام برداریم.
اجرای پروژه‌های ملی در قشم با کمک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر افشار فتح‌اللهی، که در نشستی با معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سخن می‌گفت، از غار نمکدان به‌عنوان یک ظرفیت بین‌المللی و از غار خربس به‌عنوان یک سرمایه میراثی یاد کرد و افزود: نگهداری، معرفی و بهره‌برداری بهتر از این ذخایر ملی نیازمند یک برنامه پژوهشی و به دنبال آن برنامه اجرایی است.
وی همچنین بر لزوم بررسی تخصصی ژئومورفولوژی جزیره، به کمک متخصصان این رشته، جهت شناسایی پیش از موعد مخاطرات و مدیریت خطرهای احتمالی، با هدف نگهداشت سرمایه‌های زمین‌گردشگری تأکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  یادآور شد: حضور متخصصان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در قشم به ما کمک می‌کند تا پروژه‌های ملی در حال اجرا در این منطقه را برپایه مفاهیم علمی و با کمترین آسیب به محیط پیرامون عملیاتی کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین