دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 2:29:00 PM
رئیس خانه معدن ایران در چهارمین کنگره بین المللی معدن:

رئیس خانه معدن ایران گفت: مشکل آب در بخش معدن جدی است و معدنکاران ایرانی بهتر است به فکر روش های نوین تری برای بهره برداری از منابع معدنی باشند.
مشکل آب در معادن جدی است/ بخش معدن ایران نیازمند بهره برداری از معادن به روش خشک

محمدرضا بهرامن در آیین افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی معدن گفت: ایران به رغم داشتن ذخایر عظیم معدنی با کمبود شدید آب در بخش معدن مواجه است و به همین دلیل برخی واحدهای بزرگ معدنی کشور به دلیل کمبود آب با مشکلاتی جدی روبرو شده اند.

رئیس خانه معدن ایران افزود: با توجه به سخت گیری های موجود در بخش محیط زیست و کمبود آب بهتر است تا معدنکاران دنیا به فکر تغییراتی جدی در تکنولوژی های خود باشند تا بتوانند در فضای جدید با کمترین ضربه به محیط زیست به فعالیت خود ادامه دهند.

او خطاب به شرکت های خارجی و پژوهشگران حاضر در نمایشگاه گفت: با توجه به نیاز معادن ایران به تکنولوژی هایی که در رابطه با بهره برداری خشک از معادن است، پیشنهاد می شود که شرکت های داخلی و خارجی به سمت این تکنولوژی پیش روند و آن را در اختیار معادن قرار دهند.

رئیس خانه معدن ایران که در جمع پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان بخش دولتی و خصوصی سخن می گفت، افزود: با توجه به رکود موجود در بخش معدن دنیا، اقتصاد معادن و سودآوری آنان با تاثیراتی منفی مواجه شده و سرمایه گذاری به طور عمومی در این بخش کاهش داشته است.



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین