دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:37:40 PM
دبیر کمیته علمی چهارمین کنگره بین‌المللی معدن خبر داد:

دبیر کمیته علمی چهارمین کنگره بین‌المللی معدن و ششمین کنفرانس انجمن علمی مهندسی معدن از ارائه 124 مقاله در این کنگره خبر داد و گفت: مهمترین دستور کار کمیته علمی برگزاری کنفرانس‌ها با مشارکت کشورهای مختلف است و تا کنون 300 مقاله در خصوص اکتشاف، استخراج و فرآوری توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت کردیم. 
ارائه شفاهی 71 مقاله علمی  در چهارمین کنگره معدن

به گزارش معدن‌نامه، امید اصغری در چهارمین کنگره بین‌الملل معدن ضمن خوشامدگویی از پیشکسوتان معدن ایران و  پژوهشگران حوزه معدن و هیات های مهمان از کشورهای مختلف افزود: همگرایی دو سازمان مردم‌نهاد مانند انجمن مهندسی معدن و خانه معدن ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی معدن به صورت همزمان نوید خبرهای خوش از توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران است.

او تاکید کرد: این همگرایی تنها یک تعامل مشترک نیست و این تعامل بر حسب توانمندی‌ها و نیازهای متقابل دو بخش تعریف شده است. در اصل تعامل دیدگاه‌‌ها در حوزه صنایع معدنی نقطه عطفی در بخش معدن ایران خواهد بود که همواره تلاش می‌شود این کنگره در راستای ارتقای کیفی پژوهشی و مهندسی کشور برنامه‌ریزی کند.  

او با بیان اینکه کمیته علمی کنفرانس در تابستان 1394 به صورت رسمی شروع به کار کرد، گفت: برنامه کنگره بین‌المللی معدن در بهمن 94 اطلاع‌رسانی شد و بعد از دعوت رسمی از شرکت‌ها نزدیک به 300 مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت کردیم. پس از جلسات متعدد کمیته علمی 71 مقاله جهت ارائه شفاهی در کنفرانس مناسب تشخیص داده شد که 124 مقاله هم به صورت پوستر در کنگره ارائه می‌شود.

اصغری در ادامه بیان کرد: مهمترین دستور کار کمیته علمی برگزاری کنفرانس‌ها با مشارکت کشورهای آلمان، فرانسه، چین، افغانستان، گرجستان و ترکیه است که هدف اصلی آن انتقال دانش از مرزهای دورتر و شناخت در عرصه‌های بین‌الملل است.

دبیر کمیته علمی چهارمین کنگره معدن در پایان اظهارات خود با تشکر از شورای سیاستگذاری کنفرانس تصریح کرد: از اعضای دانشمند کمیته علمی برای هدایت مسیر علمی کنفرانس تشکر می‌کنم که با برگزاری جلسات متعدد دستاورد خوبی برای کنگره معدن رقم زدند. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین