دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:50:42 PM
رئیس خانه معدن ایلام خبر داد:

رئیس خانه معدن ایلام با بیان اینکه در خصوص صادرات بیتومین (گیلسونایت)، اصلی ترین کانی معادن ایلام به قطر مذاکره کردیم، گفت: کشور ما می تواند با حمایت دولت و برنامه ریزی راهبردی-استراتژیک، وابستگی اقتصادی خود را به حداقل ممکن برساند.
مذاکره ایران و قطر برای صادرات بیتومین
شهروز رستمی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن ایران در گفت  و گو با معدن نامه از استقبال قطر و رایزنی در خصوص صادرات بیتومین به آن کشور خبر داد و گفت: معادن ایلام این آمادگی را دارد که در صادرات بیتومین نقش آفرینی بیشتری داشته باشد. 
او با تاکید بر ظرفیت غنی معادن نفت و گاز کشور به ویژه در استان ایلام و ضرورت اصلاح قانون معادن ایران افزود: کشور ما می تواند با حمایت دولت و برنامه ریزی راهبردی-استراتژیک، وابستگی اقتصادی خود را به حداقل ممکن برساند.
مدیر عامل شرکت تولیدی بیتومین سیاهگل در ادامه تصریح کرد: این ماده معدنی در ایزوگام و قیر طبیعی و کک سازی و جوهر کاتریج، واکس، چسب، روکش ستون های سیمانی مخصوصا در زیر آب دریا، آسفالت فرودگاهها و غیره بسیار پرکاربرد می باشد. 
رستمی در ادامه بیان کرد: ماده ی معدنی بیتومین، جایگزینی برای نفت بوده و آنچه از نفت به دست می آید را از بیتومین هم می توان تهیه کرد. بیتومین در واقع نفت جامد است.


منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین