دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 5:20:53 PM
در کارگاه تخصصی ایران کان مین 2016 مطرح شد:

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن ایران کارگاه تخصصی به کاربردهای فناوری نانو در بخش معدن و صنایع معدن پرداخت و بر اهمیت ترویج صنعتی حوزه صنایع فلزی ومعدنی تاکید کرد. 
کاربردهای فناوری نانو در معدن و صنایع معدنی/ ترویج استفاده از نانو در صنایع فلزی
علی عابدی کارگزار ترویج صنعتی حوزه صنایع فلزی ومعدنی کارگاه تخصصی کاربردهای فناوری نانو در بخش معدن و صنایع معدن که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بی المللی معدن، صنایع معدنی،ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته برگزار شد، گفت: تصفیه و بازیابی آب از با استفاده از نانو فناوری موجب کاهش هزینه تصفیه، حفظ مواد مغذی و امکان استفاده از آبهای غیر قابل استفاده را فراهم می کند.
وی ادامه داد: با استفاده از نانو مواد و نانو فیلتر ها می توان مواد سمی را از آب فیلتر کرد. این مواد می تواند شامل فلزات سنگین، نیتراتها، فسفاتها و ترکیبات عالی باشد بنابراین می توان از این تکنولوژی برای تصویه پسابها و آبهای زیر زمینی آلوده شده استفاده کرد.
این کارگزار ترویج استفاده نانو در حوزه صنایع فلزی و معدنی تصریح کرد: همچنین می توان از نانو مواد برای کاهش ضریب اصطحکاک و جلوگیری از فرسایش در تجهیزات معدن نیز استفاده کرد.
عابدی به دیگر کاربردهای نانو اشاره کرد و اظهارداشت: می توان از نانو برای پوشش های عایق حرار به منظور کاهش مصرف انرژی در تجهیزات معدنی و سازه ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: استفاده دیگر از نانو در پوشش ضد باکتری برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری ها در معادن و محیط های بسته است.


منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین