دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:15:37 PM
رئیس خانه معدن ایران در نمایشگاه معدن خبر داد:

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه نیازمند یک جهش در بخش معدن هستیم، مطرح کرد: افزایش حضور شرکت های داخلی و خارجی معدنی در نمایشگاه بین المللی معدن نشان می دهد آینده روشنی در انتظار بخش معدن ایران است.
بخش معدن  در پسابرجام نیازمند جهش و تشکل گرایی است

محمدرضا بهرامن در ادامه مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران بیان کرد: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 89 درصد افزایش یافته و حضور شرکت‌های ایرانی 40 درصد افزایش یافته که این نشان دهنده استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از حوزه معدن است.

او افزود: تجمیع دوزادهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و چهارمین کنگره معدن سبب شده برنامه‌ریزی‌ هایمان منظم‌تر شود و فشار ناشی از هماهنگی‌های شرکت ها در بخش معدن کاهش یابد. حضور شرکت‌ها در این دو مراسم فضای مطلوبی را ایجاد کرده تا شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی تعامل بیشتری داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت دستاورد خوبی این رویکرد در حوزه معدن داشته است. چرا که تجربه نشان داده هر جا تجمیع در بدنه جامعه شکل گرفته، نیازها و اهداف برآورده شده و نتیجه لازم به دست آمده است.

بهرامن تصریح کرد: امسال به دلیل استقبال شرکت های خارجی که از 13 کشور حاضر شده اند، 88 تا 89 درصدفضای اختصاصی به آنها افزوده شده است و 40 درصد شرکت های ایرانی بیش از پارسال فضا در اختیار گرفتند. همکاری و هماهنگی در بخش معدن لازمه فعالیت جهشی بعد از تحریم و در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

بهرامن گفت: انتظار می رود در شرایط جدید ارتباطات بین المللی از بخش معدن و صنایع معدنی پشتیبانی لازم در جهت رشد و توسعه کشور به عمل آید. ضمن اینکه تشکل گرایی و کار جمعی لازمه فعالیت اقتصادی است و امروز شرکت های خرد و کوچک در عرصه های بین المللی نمی توانند نقش آفرین باشند، بنابراین فعالان بخش معدن و صنایع معدنی بیش از هرزمان به کار جمعی نیاز دارند.

رئیس خانه معدن ایران افزود: ایران در بین کشورهای شاخص معدنی از نظر میزان ذخیره رتبه پانزدهم و از لحاظ تنوع با 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده جایگاه دهم دارد. ما نیازمند یک جهش در بخش معدن هستیم چرا که در پسابرجام و گشایش تحریم‌ها ثابت کرد می‌توان با رفع محدودیت‌‌ها از این فضا برای جذب سرمایه در معدن و صنایع معدنی کشور استفاده کرد. فضای اقتصادی کشور نسبت به گذشته تغییر کرده و امید می‌رود در پساتحریم روند سرمایه‌گذاری در معادن ایران سرعت گیرد. 

بر اساس این گزارش، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی (ایران کان‌مین 2016) از امروز 15 تا 18آبان ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین