دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:56:15 PM
رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با بیرونیت:

📍آماده‌ایم دولت را برای انتخاب گزینه اصلح کمک کنیم  رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آماده‌ایم تا در خصوص انتخاب وزیر اصلح برای وزارت صمت دولت را یاری کنیم.
دولت به لابی‌ها و تهدیدهای خارج از مجلس بر سر انتخاب وزیر صمت توجه نکند
عزت‌اله اکبری در گفت‌وگو با "بیرونیت" افزود: انتظار داشتیم تا دولت از نظرات مشورتی کمیسیون تخصصی صنایع و معادن بر سر انتخاب وزیر پیشنهادی صمت استفاده کند اما تا این لحظه از طرف دولت نه کسی با شخص رئیس مجلس نه با اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن صحبتی انجام نداده است.
او گفت: به صلاح کشور نیست که بیش از این بخش تولید و تجارت معطل وزیر بماند و لازم است تا دولت با مشورت مجلس گزینه نهایی خود را برای اداره این وزارتخانه معرفی کند.
اکبری افزود: از نظر مجلس وزیر پیشنهادی صمت باید دارای شاخصه‌هایی و معیارهایی باشد چرا که تضمینی وجود ندارد که هر شخصی معرفی شود الزاما رای اعتماد را بگیرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: بنای مجلس در شرایط کنونی، کمک به دولت برای انتخاب گزینه مناسب وزارت صمت و خروج بخش تولید و تجارت از بلاتکلیفی موجود است.
اکبری افزود: در همین بدنه وزارت صمت افراد توانمندی وجود دارند که می‌توانند این وزارتخانه را مدیریت کنند، بنابراین کافیست که دوستان دولتی با مجلس مشورت کنند تا بهترین گزینه انتخاب شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم‌ دولت به لابی‌ها و تهدیدهای خارج از مجلس در خصوص انتخاب وزیر صمت توجه نکند و تلاش خود را بکار گیرد تا با همکاری مجلس و کمیسیون تخصصی به بهترین گزینه دست یابد چون در نهایت این مجلس است که درباره وزیر پیشنهادی صمت حرف آخر را می‌زند.
او گفت: وضعیت معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور به‌گونه‌ایست که باید دولت و مجلس همدل شوند تا این مشکلات به حداقل برسد که در این راستا با توجه به وظایف حاکمیتی وزارت صمت در بخش تولید و تجارت اداره مطلوب این وزارتخانه می‌تواند گره گشای بهبود معیشت مردم شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین