دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:35:01 PM
علی یزدانی عنوان کرد:

مدیرعامل کنسرسیوم اکتشافی پایا و مشاور هلدینگ میدکو مطرح کرد: انتظار می‌رود با توجه به سلامت اخلاق و توانمندی و تخصص آقای سرقینی گره امور بخش تولید به دست ایشان باز شود.
گره امور بخش تولید به دست سرقینی باز می‌شود
علی یزدانی در گفت‌وگو با بیرونیت با بیان مطلب فوق اظهار کرد: حدود ۳۰۰ روز به پایان عمر دولت دوازدهم باقی نمانده و در این مدت کوتاه کشور هم با تنگنای اقتصادی برآمده از شیوع کرونا دست و پنجه نرم می کند و هم در فشار تحریم های امریکاست، این اتفاقات نرخ رشد اقتصادی را پایین آورده است. 
وی افزود: در چنین شرایطی فرصت برای تدوین چشم انداز، برنامه ریزی و ترسیم ماموریت و اموری از این دست وجود ندارد و استراتژی های وزارت صمت در ادوار گذشته تعیین و ابلاغ شده است. 
او ادامه داد: در این مقطع از ایشان انتظار می رود به ارتقای بهره وری صنایع و افزایش رضایتمندی مردم همت گمارند و مدیریتی قاطع و تصمیم گیر داشته باشند. 
یزدانی اضافه کرد: توجه داشته باشید بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، بیش از ۱۰ هزار واحد معدنی و بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در کشور مستقر است که بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی را صنایع کوچک تشکیل می دهند که باید به امور آنها رسیدگی شود.  
و مشاور هلدینگ میدکو تصریح کرد: تنها مشکل صنایع کشور، مشکلات زنجیره صنعت فولاد نیست البته که یکی از مشکلات است اما مسائل قابل پرداخت دیگری هم  وجود دارد. ما امروز سیاست های اقتصاد مقاومتی را داریم و این سیاست ها ابلاغ‌شده است در نتیجه نیاز به قانون و ابلاغیه نداریم. امروز اصلاح بخش نامه های داخلی وزارت صمت دغدغه ای مهم است که باید در نخستین گام به آن پرداخته شود امری که به باور من در دو هفته می تواند انجام پذیرد. 
وی افزود: انتظار دیگر بخش صنعت از ایشان همکاری با مدیرانی است که پاسخگو باشند، امروز مدیرانی که به «بررسی شود» و «مساعدت شود»، اکتفا می کنند کار به پیش نمی برند بلکه مدیر امروز وزارت صمت باید با رویکرد «اقدام شود» پیش رود.
او ادامه داد: مشکل اصلی بازرگانان با گمرک و بانک مرکزی است تا کِی بار تجار که گاه مواد اولیه تولید را شامل می شود، چندین ماه در گمرکات بماند؟ باید چاره ای اندیشیده شود تا دست کم ۸۰ درصد این بارها از بند رسوب و در گمرک آزاد شود. 
یزدانی در پایان گفت: انتظار می رود با توجه به سلامت اخلاق و توانمندی و تخصص آقای سرقینی گره این امور به دست ایشان باز شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین