دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:32:19 PM
مدیرعامل گروه ملی فولاد تشریح کرد:

 مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به تولید لوله‌های جریانیِ برای صنعت نفت بعد از 55 سال، گفت: ما در کشورمان بالغ بر 85 میلیون نفرجمعیت دارد، از یک طرف نزدیک به 400 میلیون نفر هم در کشورهای اطراف هستند. بر همین اساس مهمترین مقوله ما دسترسی به بازار مصرف است، این یکی از مزایای مجموعه ما و شرکت‌های تولیدی دیگر است که باید از آن استفاده کنیم.
جزئیات تفاهمنامه فولادی با وزارت نفت

به گزارش بیرونیت، نادر جعفر یوسفی تصریح کرد: ما برای اولین بعد از 55 سال توانستیم از ظرفیت واحدهای لوله‌سازی در جهت تولید لوله‌های جریانیِ صنعت نفت استفاده کنیم و لوله‌های جریانی مورد نیاز صنعت نفت را برای اولین بار داخل کشور تولید کنیم که این یکی از افتخارات مجموعه گروه ملی فولاد طی این چند ماه گذشته است. سال گذشته برای اولین بار توانستیم تجهیزات آن را نصب و به بهره‌برداری برسانیم به نحوی که تست ضخامت‌سنجی کل لوله‌ها انجام و در نهایت به تاییدیه وزارت نفت برای تامین لوله‌های جریانی رسید و تقریباً هفته آینده اولین قرارداد منعقد و کشور را در تامین این نوع محصول بی‌نیاز می شود.

 یوسفی در پاسخ به اینکه شما اولین فولادی هستید که با وزارت نفت تفاهنامه امضاء می‌کنید؟ گفت: شرکت‌های دیگر هم در بحث لوله‌های بالاتر از 6 اینچ با وزارت نفت قرارداد دارند اما محصول ما استراتژیک است. در بخش لوله جریانی و هم لوله درون چاهی ما به عنوان تنها تولیدکننده در صنعت نفت پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور خواهیم بود.

 وی در خصوص روند تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی زیر مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهارداشت: نوردی‌ها از دو طریق می‌توانند شمش را خریداری کنند، شمشی که مورد تایید بورس کالا باشد یا مستقیماً به بورس کالا ورود می‌کنند یا بعضی از شرکت‌ها شبیه شرکت ما از خارج از بورس براساس تاییدیه‌ای که وزارت صمت می‌دهد می‌توانیم با تامین‌کننده به صورت مستقیم ارتباط برقرار و شمش موردنیاز را خریداری کنیم.

 این تولید کننده در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته، اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه‌ شمش ما از 20 هزار تن به 60 هزار تن در ماه افزایش یافته است برهمین اساس برای خرید این میزان شمش نیاز به سرمایه در گردش داشتیم که بانک ملی به ما کمک کرد. هم اکنون 60 هزار تن در ماه شمش از فولاد خوزستان تامین و از بورس یا خارج از بورس خریداری می‌کنیم. البته هنوز به این 60 هزار تن نرسیده‌ایم دلیلش این است که شرکت بعد از آن مشکلاتی که گریبانش را گرفت، بعضی از تجهیزات و ماشین‌آلاتش دچار فرسودگی شد که نیاز به قطعات و تعمیرات داشت.

🔻قالیباف: دولت تا ۲۲ مرداد برای معرفی وزیر پیشنهادی صمت مهلت دارد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صمت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.
 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب وزیر صمت اظهار داشت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.
علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس در تذکری گفت: "آقای رییس‌جمهور باید یک وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت معرفی کند زیرا از ۲۲ مرداد امضا و تصرفات مدرس خیابانی سرپرست فعلی این وزارتخانه غیرقانونی است. "
وی افزود: "آقای رییس جمهور بیان کرد حقوقدان است، پس بدانید طبق قانون تا ۲۲ مرداد برای معرفی وزیر پیشنهادی مهلت دارید. "
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه مجلس و معاون پارلمانی رییس جمهوری پیگیر این موضوع هستند، اظهار داشت: "تذکر آقای سلیمی در مورد انتخاب وزیر صمت به جا است و این هفته این موضوع در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. "
نماینده مردم محلات و دلیجان همچنین به بدهی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و شرکت‌های دولتی هم ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند و این بدهی سنگین متاسفانه برای دولت بعد باقی خواهد ماند. 


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین