دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:54:32 PM
بیرونیت کسب اطلاع کرد:

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با "بیرونیت" از مخالفت مجلس با طرح تفکیک وزارت صمت خبر داد. 
مخالفت مجلس با تفکیک صمت
این منبع آگاه به "بیرونیت" گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شدت با طرح تفکیک وزارت صمت و جدایی بازرگانی از صنعت و معدن مخالف است. 
او افزود: بهتر است هر چه زودتر رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی خود را برای سکانداری وزارت صمت به مجلس معرفی کند زیرا اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جداسازی وزارت صمت موافق نیستند. 
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در انتظار این است که مجلس ایراد شورای نگهبان را رفع و قانون مذکور را به دولت ابلاغ کند، اما باید گفت در شرایط فعلی اجرای چنین طرحی غیرممکن و بعید به نظر می‌رسد. به همین دلیل روحانی بهتر است در این مدت باقیمانده از دولت دوازدهم، تنها یک وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کند.
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت هفته گذشته به روند اقداماتی که برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت و مجلس انجام گرفته اشاره و اعلام کرده بود هر زمانی که مجلس ایراد شورای نگهبان را رفع و قانون مذکور را به دولت ابلاغ کند، ما دو وزیر بازرگانی و صنعت را به مجلس معرفی می‌کنیم. با اعلام شرط رئیس جمهور برای معرفی وزرای صنعت و تجارت، به نظر می‌رسید تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بازرگانی از صنعت و معدن  جدی شده است اما با مخالفت مجلس این طرح اجرایی نخواهد شد. طرحی که همچنان موافقان و مخالفان سرسختی دارد و دولت مصر به اجرای آن است. 


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین