دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:57:42 PM
خداداد غریب پور تشریح کرد:

رئیس ایمیدرو از برنامه اعطای یارانه سود تسهیلات به خریداران ماشین آلات معدنی ایرانی خبر داد. 
فرمول فروش هپکو

به گزارش بیرونیت، خداداد غریب‌پور از برنامه جدید ایمیدرو برای اعطای یارانه سود تسهیلات به خریداران ماشین آلات معدنی ایرانی خبر داده است.  او اعلام کرده که ایمیدرو به خریداران ماشین آلات معدنی ساخت داخل، یارانه سود تسهیلات اعطا می کند. این در حالی است که اخیرا هپکو، بزرگترین کارخانه ماشین آلات معدنی و راهسازی کشور به شستا واگذار شده و قرار است ایمیدرو در احیای این کارخانه یاری رساند.


به نظر می‌رسد ایمیدرو برای فروش محصولات هپکو و توسعه ساخت داخل مدلی طراحی کرده که معدنکاران با خرید این ماشین‌ها هم به سمت خروج از فرسودگی و نوسازی حرکت کنند هم بزرگترین کارخانه ماشین آلات کشور اقتصادی و سودده شود. به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو قرار شده صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، تا ۴ درصد از سود تسهیلات را به صورت یارانه در اختیار معدنکارانی که به این شیوه اقدام می کنند،‌ پرداخت کند.

او گفته است: پیش از این، ایمیدرو با پیشنهاد صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مبنی بر حمایت از سازندگان ماشین آلات معدنی،‌ موافقت کرده بود و به تازگی مصوبه هیات عامل ایمیدرو در این باره نیز صادر شده است.

مدل ایمیدرو برای احیای هپکو در شرایطی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که فعالان بخش معدن کشور از این تسهیلات استقبال کنند و بر خلاف سال‌ها میل به استفاده از ماشین‌آلات خارجی، خواهان ماشین ساخت داخل باشند. از سویی به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای ورود ماشین آلات خارجی و ملاک زیر ۵ سال کارکرد، محصولات هپکو بتواند در نوسازی معادن کشور و ترغیب بخش خصوصی به معدنکاری مثمرثمر واقع شود. با این حال باید دید فعالان معدنی از این طرح ایمیدرو تا چه اندازه استقبال می‌کنند؟  



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین