جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 4:19:34 PM
رضا شهرستانی طرح‌های جذاب تسهیلاتی بانک‌ها را ضامن صنعت فولاد دانست

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با معدن‌نامه معتقد است ارائه طرح‌های تامین مالی از سوی نظام بانکی جریان تولید و صادرات فولاد کشور را در مقطع کنونی حفظ خواهد کرد. رضا شهرستانی بر این باور است که با توجه به تحریم های موجود بهتر است بانک‌های کشور به سمتی سیاستگذاری کنند تا بنگاه‌های تولیدی بتوانند محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به فروش رسانند.
ناجی فولاد

رضا شهرستانی در گفت و گو با معدن نامه اظهار کرد: ارائه طرح های ویژه در زمینه تامین مالی از سویبانک‌ها به تولیدکنندگان می تواند صنعت فولاد را به اهداف طرح جامع فولاد نزدیک کند.


او با بیان اینکه چنین طرح هایی می تواند از تمامی زنجیره تولید و مصرف حمایت کند، گفت: طرح های تامین مالی که بستری فراهم کنند تا واحدهای تولیدی محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار بفروشند و از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین استفاده شود، می تواند در مقطع کنونی که محدودیت های بین المللی وجود دارد و شرایط حضور در عرصه تولید و بازار سخت است، ضامن صنعت فولاد باشد.

او افزود: طرح های تسهیلات‌دهی و تامین مالی از سوی بانک‌ها می تواند کل زنجیره تولید از مواد پایه مانند گندله و آهن اسفنجی تا شمش فولاد را در زمینه تامین مالی مورد حمایت قرار دهد و هر تولیدکننده ای به بخش بالادستی خود از طریق ال سی معامله داشته باشد.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: از سویی مصرف‌کنندگان نهایی کالاهای تولید داخل می‌توانند با دریافت کارت اعتباری نیازهای خود را تامین کنند.

شهرستانی با اشاره به طرح طراوت بانک صادرات برای تامین مالی صنعت فولاد گفت:   در حال حاضر مشکل بزرگ فولادسازان نبود نقدینگی است. می توان طرح های ویژه از سوی بانک‌ها بر پایه رضایت مصرف کننده و بانک طراحی شود. با توجه به اینکه واحدهای تولیدی نقدینگی ندارند، در قالب اینگونه طرح‌ها تولیدکنندگان می توانند با استفاده از اعتبارات، زودتر از تحویل پول را دریافت کنند و به طور مثال ۳ ماه بعد محصول خود را تحویل به فروشنده بدهند که این در زنجیره تولید مشکل نقدینگی را حل خواهد کرد.

او با بیان اینکه نیاز مبرم فولادسازان در شرایط حاضر ارائه ال سی است، گفت: مطمئنا بانک‌ها با ارائه اعتبارات اسنادی به واحدهای تولیدی با استقبال فولادسازان مواجه می‌شوند و صنعت فولاد روی ریل توسعه قرار می گیرد.

شهرستانی افزود: همه می دانیم نباید روند تولید فولاد کشور کند شود. مخصوصا در شرایطی که تشدید تحریم ها در حوزه معدن و فولاد از سوی امریکا اعمال شده، ارائه طرح های ویژه در زمینه تامین مالی تولیدکنندگان می تواند صنعت فولاد را در برابر محدودیت ها حفظ و اهداف طرح جامع فولاد را محقق کند.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین