شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 12:30:15 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:71175
  • زمان انتشار:يکشنبه 2 ارديبهشت 1403-23:59
  • کاربر:
در پایان دومین هفته معاملاتی متوالی؛

قیمت‌های آتی سنگ آهن اگرچه در معاملات آخرین روز هفته اندکی کاهش یافت اما علیرغم این کاهش، با بهبود تقاضا از سمت چین، قیمت‌ها برای دومین هفته متوالی افزایشی به پایان رسید.
قیمت سنگ آهن به دلیل بهبود تقاضای چین افزایش یافت

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۸۷۱ یوان (۱۲۰.۳۰ دلار) در هر تن پایان داد، با این حال، قیمت سنگ آهن در طول هفته گذشته معاملاتی ۵.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سنگ آهن معیار ماه می در بوس سنگاپور هم با ۰.۱۲ درصد کاهش به قیمت ۱۱۶.۷ دلار در هر تن معامله شد و هفته معاملاتی را با افزایش ۵.۱ درصدی به پایان رساند.

پی هائو تحلیل‌گر مستقر در شانگهای در کارگزاری فریت در این باره عنوان کرد: تثبیت قیمت سنگ معدن پس از ثبت رشدهای قابل توجه در دو هفته گذشته، با برخی از معامله‌گران که بخش‌هایی از موقعیت‌های خرید را نقد می‌کنند تا به سود برسند، طبیعی است.

میانگین تولید روزانه فلز داغ در میان کارخانه‌های فولاد مورد بررسی، برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و با ۰.۷ درصد در هفته به ۲.۲۶ میلیون تن تا ۱۹ آوریل رسید؛ این در حالی است که داده‌های شرکت مشاوره مای استیل نشان می‌دهد سودآوری سنگ آهن از ۳۸ درصد به ۴۸.۴۸ درصد افزایش یافت.

با این حال، افزایش بیش از ۱۵ درصدی قیمت‌ها تاکنون در این ماه، این نگرانی را برانگیخته است که برنامه‌ریز دولتی چین ممکن است برای مهار این رالی قیمتی وارد عمل شود.

پی هائو از کارگزاری فریت در این باره توضیح داد: افزایش قابل توجهی در قیمت مواد خام نسبت به فولاد، حاشیه سود کارخانه‌ها را کاهش داده و بالتبع اشتهای آنها را برای خرید مواد خام از جمله سنگ آهن کاهش می‌دهد و در نتیجه قیمت‌های مربوطه نیز کاهش می‌یابند.

بر اساس پستی که در حساب ویچت سیسا CISA در روز پنجشنبه منتشر شد، یک مقام از انجمن آهن و فولاد چین CISA، عنوان کرد که این انجمن اهمیت زیادی به سیاست مدیریت تولید فولاد خام در سال جاری داده است.

سایر مواد فولاد سازی در بورس شانهگهای با افزایش قیمت زغال‌سنگ کک و کک به ترتیب ۰.۳۹ و ۰.۳۷ درصد افزایش یافت.

همچنین معیارهای فولاد در بورس آتی شانگهای با کاهش قیمتی روبرو شد و بر این اساس میلگرد ۰.۳ و کلاف نورد گرم ۰.۲۶ کاهش یافت در حالی که همزمان قیمت فولاد ضد زنگ ۲.۰۹ درصد افزایش یافت.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین