پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 6:46:02 PM

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تمام ۱۸ طرح و پروژه طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ به سرانجام خواهد رسید.
طرح‌های طول زنجیره فولاد کردستان تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود

به گزارش بیرونیت به نقل از مهر، بختیار خلیقی امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ در جمع خبرنگاران کردستان اظهار کرد: در حال حاضر پنج طرح از این ۱۸ طرح با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در شهرستان‌های قروه و بیجار به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: اشتغال‌زایی طول زنجیره فولاد حدود شش هزار و ۲۲۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰۶ هزار میلیارد ریال است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های لازم به سرانجام کامل می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل حوزه صنعت در حال حاضر، عدم تطابق تسهیلات پرداختی با نیاز واقعی واحدهای صنعتی است.

خلیقی با بیان اینکه تأمین زمین صنعتی نیز در استان با توجه به اینکه کردستان به سمت صنعتی شدن سوق داده شده، امری ضروری است، تصریح کرد: تقاضای هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و سقز را داشته‌ایم که انتظار می‌رود با تاکید وزیر در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در خصوص رونق تولید ۷۵ میلیارد تومان طرح در قالب ۱۰ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که در سال گذشته نسبت به پرداخت آنها اقدام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی دو سال گذشته ۷۷ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگردانده شد که ۳۷ مورد آن در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

خلیقی افزود: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شده، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش تولید و اشتغال شاهد تحول چشمگیری در سال جاری باشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین