جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 11:25:19 AM
مدیر مجتمع معدنی چادرملو تشریح کرد:

مدیر مجتمع معدنی چادرملو چهار راه تامین سنگ آهن برای کارخانه های کنسانتره، گندله سازی و طرح های فولادی این مجتمع را  اعلام کرد.
4 راه تامین سنگ آهن در چادرملو
سیدمحمد ابریشمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش معدن نامه در خصوص آینده اکتشافات در این معدن گفت: با توجه به حجم پروژه های تعریف شده در مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو و اتمام کاهش ذخایر سنگ آهن این مجتمع تا چهار سال آینده نیاز است تا ذخایر جدیدی را کشف کرده و کسری سنگ آهن مورد نیاز خود را تامین کند.
 او افزود: اولین راه برای تامین سنگ آهن مورد نیاز چادرملو خرید ماده معدنی از معادن کوچک و متوسط منطقه است که این کار علاوه بر کمک به احیا و فعالسازی این معادن سبب خواهد شد تا حدود 2 میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز چادرملو تامین شود. 
ابریشمی در تشریح راه دوم تامین سنگ آهن مورد نیاز چادرملو گفت: 60 تا 70 میلیون تن از ذخایر فعلی معدن چادرملو در اعماق قرار گرفته به همین خاطر استخراج به روش زیرزمینی را در دستور کار قرار داده ایم تا به ذخایر عمیق این معدن دست یابیم. 
او تصریح کرد: سومین راه، اکتشاف معادن کوچک و متوسط اطراف چادرملوست که به ذخایر قابل استخراجی دست یافته ایم. حجم این ذخایر به گونه ایست که می تواند تا 6 سال آینده بخشی از نیازهای ما به سنگ آهن را تامین کند.
ابریشمی در تشریح راه چهارم تامین سنگ آهن چادرملو گفت: آنومالی D19 یکی از ذخایر بالقوه سنگ آهن در 35 کیلومتری چادرملوست که پروانه اکتشاف آن اخذ شده و کنسرسیومی متشکل از شرکت سنگ آهن مرکزی و چادرملو با تاسیس "شرکت دشت یوز دره انجیر" مطالعات اکتشافی در این منطقه را آغاز کرده اند تا بتوانیم با کشف ذخایر جدید معدنی در این منطقه از بابت تامین سنگ آهن مورد نیاز مشکلی نداشته باشیم.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین