جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 11:12:16 AM

1. رئیس جمهوری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور درباره اهداف دولت در توسعه کسب و کار، از بین بردن مشکلات تولید، دوری از پوپولیسم و کاهش دخالت دولت در امور داخلی بنگاه ها و تبیین نظر هیات دولت درباره بازار و قیمت گذاری سخن بگوید.
10 تن از سیاستگذاران که امسال در مراسم روز صنعت و معدن باید پاسخگو باشند
2. رئیس کل بانک مرکزی به عنوان مسوول سیاست های پولی و ارزی کشور، ابهامات درباره مشکلات نظام بانکی در پرداخت تسهیلات، موانع کلان اقتصاد و برنامه های این بانک برای رفع کمبود منابع ریالی و ارزی تولید را برطرف کند.
3. رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان مسول سیاست های مالی کشور، درباره نحوه اختصاص بودجه به پیمانکاران طلبکار، ایجاد زیرساخت ها و برنامه های کلان اقتصادی با بخش خصوصی حرف بزند.
4. وزیر امور خارجه به عنوان سیاستگذار دستگاه دیپلماسی کشور، درباره چشم انداز سیاست خارجی، راهکارها برای برون رفت از وضعیت کنونی، استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و تغییر استراتژی سفارتخانه ها از جنگ سخت به جنگ نرم از طریق توسعه روابط اقتصادی با دنیا به بیان مطلب بپردازد.
5. وزیر اقتصاد، به عنوان وزیر برخی امور اقتصادی مهم، درباره تعامل سازمان امور مالیاتی با واحدهای تولیدی، برنامه ریزی برای واگذاری بنگاه ها به بخش خصوصی واقعی و تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور اظهار نظر کند.
6. وزیر کشور به عنوان عالی ترین نهاد سیاسی و اجتماعی کشور، درباره تامین امنیت فعالان اقتصادی در برابر باج خواهی مردم و مقامات محلی و دور کردن تولید از منازعات سیاسی سخن بگوید.
7. وزیر اطلاعات به عنوان عالی ترین مقام امنیتی کشور، درباره حمایت از تولیدکنندگان در برابر آزار و اذیت برخی نهادهای تنگ نظر و ضد بخش خصوصی داخلی و خارجی و همکاری دستگاه های امنیتی از تولیدکنندگان در برابر برخی جریانات چپ گرایانه و محرک کارگران به بیان نظرات خود بپردازد.
8. معاونت علمی رئیس جمهور به عنوان موفق ترین نهاد نوآوری و جذب نخبگان کشور، درباره نقش شرکت های دانش بنیان و حرکت بخش های مختلف تولیدی به سمت استارتاپ ها و برنامه ریزی برای جذب نخبگان سخن بگوید.
9. وزیر کار به عنوان سیاستگذار اصلی نظام تامین اجتماعی، درباره مشکلات تولیدکنندگان با قانون کار و نحوه تعامل سازمان تامین اجتماعی با این سازمان حرف بزند.
10. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان مقام مسوول در حفظ و حراست از منابع آب، خاک و حیات سالم کشور، درباره تعامل این سازمان با واحدهای تولیدی و به ویژه توسعه فعالیت های معدنی و موانع موجود بر سر راه این فعالیت ها به اظهار نظر بپردازد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین