پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 3:17:06 AM
سازمانی که روز به روز تضعیف می شود

تضعیف سازمان زمین شناسی سبب شده تا وظایف حاکمیتی این سازمان از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی انتقال یابد.
انتقال وظایف سازمان زمین شناسی به وزارت راه!
🔻با وجود سازمان زمین شناسی چرا وزارت راه مجری تدوین نقشه حریم گسل ها شد؟   
🔸 نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را موظف کردند، ضمن راه اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله،  نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه ضوابط ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کنند. 
🔸 آنگونه که ایرنا گزارش داده، همچنین وزارت راه و مرکز تحقیقات را موظف کردند که با همکاری وزارت نفت، نیرو و مخابرات، قرارگیری شریان های حیاتی و مجموعه های مرتبط به سازمان های دولتی و شرکت ها در حریم گسل ها و زون های با خطر زلزله و فرو نشست و فرو ریزش زمین را ارزیابی کنند و موارد را برای شروع اقدامات اجرایی ارائه کند.
📍معدن نامه معتقد است که تبدیل وزارت صنعت به مرکز قیمت گذاری رب گوجه، سیب زمینی و نخود لوبیا سبب شده تا وظایف حاکمیتی خود را فراموش کرده و سازمان زمین شناسی عملا منفعل شود.
📍بهتر است با توجه به اهمیت مسائل مربوط به فرونشست، معادن، صنایع معدنی و محیط زیست، وزارت معادن و فلزات احیا شده و شاهد قدرتمند شدن بخش معدن کشور باشیم تا وظایف حاکمیتی سازمان زمین شناسی میان وزارتخانه های دیگر تقسیم نشود.
📍در حال حاضر با توجه به فعالیت های اکتشافی و زمین شناسی سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت و سازمان جغرافیایی ارتش، عملا سازمان زمین شناسی به حاشیه رانده شده است.
www.madannameh.com
#معدن_نامه 
@madannameh


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین