شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 8:57:05 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:48388
  • زمان انتشار:سه شنبه 19 مهر 1401-9:8
  • کاربر:

روند جهانی انقلاب روباتیک، بخش معدن را به سمت و سوی خاصی می‌برد که یکی از آنها ایجاد فراساختارهای ابری است. 
۱۰ترند معدن‌کاری دیجیتال در ۲۰۲۲

<div >موسسه پژوهشی اکویناکس در آمریکای‌شمالی در گزارشی به۱۰ ترند و جریان اصلی سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران معدنی در بخش دیجیتالی‌کردن معادن اشاره کرده که شواهد موجود از اهمیت بالای فناوری ابری، افزایش ایمنی معدن‌کاران و توجه به توسعه پایدار حکایت دارد. این موسسه تصریح کرده در سال‌۲۰۲۲ تحت‌تاثیر جریان‌‌‌‌‌‌‌‌هایی نظیر اهداف توسعه پایدار، چابک‌‌‌‌‌‌‌‌سازی و چندبعدی کردن توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌های ابری معادن، سرعت‌‌‌‌‌‌‌‌بخشی به دیجیتالی‌کردن معادن پس از پاندمی، توجه به اهمیت منابع انسانی فعال در بخش معدن، همگام‌کردن سرمایه‌گذاری با فناوری‌های جدید، متمرکز‌کردن سرمایه‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها روی سه فناوری حیاتی (big ۳) شامل تجزیه و تحلیل داده، اتصال دیجیتال و اتوماسیون یکپارچه، توسعه فضاهای ابری، جهت‌دادن به فناوری‌ها با نیاز عمومی، تطبیق استعداد با تکنولوژی و نیز استفاده از فناوری برای افزایش ایمنی و سازگاری با محیط است.<div > <div >

عمده سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران، منابع خود را به سمت تکنولوژی‌های مورد‌استفاده در معدن جهت تحقق این اهداف سرازیر می‌کنند. خود فناوری ابری از این جهت اهمیت دارد که ایمنی را برای معدن‌کاران به‌ارمغان می‌آورد. بسیاری از معدن‌کاران در برخورد با عصر تازه تولید معدنی از خود می‌‌‌‌‌‌‌‌پرسند که چگونه می‌خواهند این داده‌ها را به‌‌‌‌‌‌‌‌طور امن منتقل کنند؟ اصلا داده‌ها را کجا ذخیره کنند و چگونه آنها را تجزیه و تحلیل کنند؟ از آنجا که بسیاری از معدن‌کاران می‌خواهند داده‌ها به مرکز داده آنها برود که معمولا در فاصله‌ای دورتر در یک شهر مجاور قرار دارد، بنابراین ایجاد زیرساخت مناسب برای حمل‌ونقل و ذخیره داده‌ها ضروری است.  

با عنایت به این وضعیت موسسه اکویناکس انتظار دارد که هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مانند زیرساخت‌های ابری، هوش‌مصنوعی و اینترنت اشیا طی چند سال‌آینده به‌طور چشمگیری افزایش یابد، زیرا ماینرها توجه خود را به سطح بعدی سرمایه‌گذاری فناوری معطوف می‌کنند. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های عمده در زیرساخت‌های اساسی ابری برای بسیاری از شرکت‌ها قبلا انجام‌شده است، اکنون به‌طور خاص، سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی مانند واقعیت‌افزوده(VR/ AR) و روندهای دیجیتالی کاربردی متمرکز شده که به احتمال زیاد به رواج این روندها در معادن در سال‌های آینده منجر خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین