پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 3:03:32 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:48097
  • زمان انتشار:شنبه 19 شهريور 1401-12:49
  • کاربر:
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

علی نعمتی مدیرعامل شرکت ماشین صنعت مهر البرز (آمیمکو)، درباره اهمیت و لزوم هوشمندسازی معادن عنوان کرد: از آنجایی که هم اکنون چهارمین انقلاب صنعتی حرکت به سمت دیجیتال‌سازی است، بی شک وجود اینترنت اشیا و هوشمندسازی در حوزه معدن بسیار لازم و ضروری است.
ضرورت ترویج معدنکاری دیجیتال و هوشمندسازی در معادن کشور

او ادامه داد: راه حل های دیجیتالی در حوزه معدن می تواند به آنلاین شدن کنترل مدیریت پروژه ها و انتقال اطلاعات در بستر اینترنت اشیا کمک کند.

نعمتی درباره جایگاه اینترنت اشیا و هوشمندسازی معادن در ایران مطرح کرد: فضای سنتی معدن ایران، راه را برای نفوذ تکنولوژی های برتر و بروز دنیا بسیار سخت کرده و متاسفانه در حوزه هوشمندسازی این بخش ها، پیشرفت چشم گیری نداشته ایم. اما با وجود اینکه هوشمندسازی معادن موضوع جدیدی در دنیا است، می توان گفت که با میانگین جهانی، فاصله چندان زیادی نداریم.


او با تاکید بر بهبود مسیر هوشمند سازی معادن گفت: اعتقاد من بر این است که بخش های خصوصی وارد عمل شوند. چرا که درک بهتری از انتفاع خود دارند و می توانند سریع تر وارد عمل شوند.


مدیرعامل شرکت آمیمکو درباره اعتماد معدنکاران به هسته های فناور مطرح کرد: بخش های زیادی از جامعه معدنی را بخش های دولتی تشکیل می دهند و این بخش ها به اندازه کافی چابک نیستند، بنابراین جامعه معدنی ایران، در مقابل پذیرفتن ایده های نو و تکنولوژی های جدید، از سوی دانش بنیان ها واستارتاپ ها مقاومت زیادی می‌کنند.


نعمتی ضمن اشاره به سنتی بودن جامعه معدن و تلاش در جهت شکستن این فضا بیان کرد: بهتر است زیست بوم فناوری در فضای معدنی حاکم شود و برای تحقق این امر، اقدامات حاکمیتی، جهت پیاده سازی فضای دیجیتال و اینترنت اشیا در تمام بخش های خصوصی و دولتی معدن انجام شود.

اولین دوره همایش معدنکاری دیجیتال در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدنکاری، معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال در ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری به صورت حضوری در هتل المپیک برگزار خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین