سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 شمسی /5/14/2024 4:12:05 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:48079
  • زمان انتشار:چهارشنبه 16 شهريور 1401-23:43
  • کاربر:.
شاهد شیرین در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

شاهد شیرین مدیرعامل شرکت دانش بنیان شایان فناوران درباره اهمیت معدن کاری دیجیتال مطرح کرد: وجود ماشین آلات و تکنولوژی های جدید به خصوص در مباحث اولیه مربوط به اکتشاف معادن، بسیار راهگشا است و میتوانیم با در اختیار داشتن این تکنولوژی های بروز، ظرفیت های پنهان معدنکاری ایران را به نمایش بگذاریم.
هوشمندسازی معادن به شرط حمایت های دولت/ ضرورت بومی‌سازی و ارتقای تکنولوژی‌های داخلی

 او در این راستا، وجود ماشین آلات و تجهیزات بروز را برای استخراج منابع و ذخایر زیرزمینی، با حداکثر راندمان و حداقل هزینه های تولیدی بسیار لازم و ضروری دانست.

شیرین ضمن اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان شایان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و ساخت تجهیزات وماشین آلان معدنکاری زیرزمینی است گفت: شرکت های دانش بنیان دیگری هم وجود دارند که در این عرصه پیشرفت های چشم گیری داشته اند، اما با این حال انتظار داریم ماشین آلات بروزتری از جمله ماشین های نو و صفر کیلومتر اکتشافی نظیر دریل واگن ها را در سطحی معقول که نیازمندیم، وارد کنیم. اگر چه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و بومی سازی این تکنولوژی ها موضوع مهم دیگری  است که باید به آن پرداخته شود.

 او درباره اقدامات و سیاست های دولت در جهت تشویق و ترغیب هوشمندسازی بخش های خصوصی بیان کرد: دولت  تاکنون در انجام اقدامات مربوط به برگزاری سمینارها و کنفرانس ها بسیار فعال بوده اما در عرصه عمل اقدام خاصی تا کنون انجام نداده است. با این حال، انتظار می رود معدن جایگاه خود را در اقتصاد و تولید داخلی ایران پیدا کند.

شاهد شیرین درباره میزان استقبال دولت از تولیدات داخلی و بومی سازی این تکنولوژی ها گفت: تاکنون  استقبال شایسته از شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه توسط دولت انجام نشده است  و تنها انتظاری که از دولت داریم، ایجاد زمینه مناسب جهت پیاده سازی  فرهنگ استفاده از این تکنولوژی ها، دانش ها و فناوری ها، در بخش های خصوصی و عمومی و بخصوص بخش های دولتی که بیشترین حجم ذخایر را دارا است، فراهم آورد و تا جایی که این امکان وجود دارد،  از تکنولوژی های داخلی که استانداردهای لازم را دارا هستند،  حداکثر استفاده بهینه را داشته

 باشند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شایان درباره میزان اعتماد معدن کاران به استارتاپ ها، دانش بنیان ها و هسته های فناور بیان کرد: معدن کاران می توانند به شرکت های دانش بینان و استارتاپ هایی که دارای استانداردهای مناسب و گواهی نامه های معتبر و رزومه مثبت و قابل دفاع هستند، اعتماد کامل را داشته باشند.

او افزود: تلاش ما و معدنکاران براین است که بتوانیم یک تکنولوژی جوان را به تکنولوژی پخته تبدیل کنیم و چشم انداز ما حضور در بازارهای جهانی و صادارات است.

 اولین دوره همایش معدنکاری دیجیتال در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدنکاری، معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال در 21 تا 23 شهریور ماه سال جاری به صورت حضوری در هتل المپیک برگزار خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین