پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 2:30:30 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:47994
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 شهريور 1401-10:56
  • کاربر:
محمدحسن عرفانیان در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

بنیانگذار فولادمبارکه معتقد است ناشران گزارش تحقیق و تفحص مجلس حتی در صورت درست بودن آن باید اعدام شوند. او می‌گوید به عنوان بنیان‌گذار فولاد مبارکه می‌توانم بگویم هیچ آجری در این مجموعه بدون فلسفه روی هم چیده نشده است.
ناشران گزارش فولادمبارکه باید اعدام شوند

محمدحسن عرفانیان در گفت و گو با بیرونیت مطرح کرد: به عنوان بنیان‌گذار فولاد مبارکه می‌توانم بگویم هیچ آجری از آن بدون فلسفه روی هم چیده نشده است. قراردادهای فولادمبارکه قبل از انقلاب بسته شده و تمامی عملیات اجرایی، سیاست‌گذاری و قراردادهای این مجموعه مطابق با اصول انقلاب است.

او ادامه داد: در سال ۵۷ ایران وضعیت بهم ریخته ای داشت و تمامی مدیران از کار برکنار شدند و تا مدتی تمامی کارخانجات، صنایع، تجارت و بانک‌ها متوقف شدند و همه چیز تعطیل شد. سیاست غرب مورد قبول رهبر انقلاب نبود و در آن زمان ما باید اقتصاد و صنعت جدیدی را به پا می‌کردیم و از نو همه چیز را تعریف می‌کردیم و متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای این کار را نداشتیم و هر آدمی که از منظر انقلابی بودن شناخته شده بود، مامور شد برای باز تعریف بخش‌های مورد نظر. من نیز به عنوان یک فرد انقلابی مامور به بازتعریف فولاد مبارکه شدم.

عرفانیان با اشاره به دلایل راه اندازی شرکت فولادمبارکه، ادامه داد: دو تعریف اصلی این مجموعه را از تجربه جهانی گرفتیم، تعریف اول اینکه حوزه ای که ما به دنبال صنعتی کردن آن هستیم در حقیقت صنعت نبوده و فراصنعتی و صنعت‌ساز است به عبارتی با تسط بر این صنعت، می‌توان بر تمام صنایع و تکنولوژی موجود مثل انرژی هسته‌ای، نفت و برق در دنیا مسلط شد.

او افزود: به دلیل اینکه این صنعت، صنعتی است که تمام مولفه‌های الگوی زیست اعم از آب، برق، گاز، راه‌آهن، دانشگاه و یا اشتغال را به وفور در بر می‌گیرد، می‌توان آن را صنعت پایه یا الگو قرار داد یا به عبارتی دیگر هرجا این صنعت برپا شود، رفاه نیز همانجا برپا شده و مشکلات اشتغال و اقتصاد در آن جامعه مرتفع خواهد شد.

بنیانگذار فولادمبارکه با اشاره به ظرفیتهای صنعت فولاد تصریح کرد: اقتصاد اصفهان وابسته به دو صنعت ذوب آهن و فولاد مبارکه است به عبارتی بدون این دو اصفهان مثل باقی شهرها می‌شود. با استناد به سوره مبارکه الحدید آیه ۲۵ « لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا…» این نتیجه را می‌گیریم که همه پیامبران و کتب آسمانی برای اقامه قسط آمده‌اند، وآهن ابزار اقامه قسط بوده، همانطور که علم نیز این مسئله را ثابت کرده که بخش اعظمی از کره زمین از آهن ساخته شده و با انفجار آهن یک روزی کره زمین نیز منفجر خواهد شد.

او‌ ادامه داد: به منظور الگوسازی برای اقتصاد، اشتغال، زیرساخت‌ها، مسائل انرژی و آب، نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها و در نهایت الگوی زیست فولاد مبارکه شکل گرفت. به عبارت دیگر فولاد بنچ مارک و طرح جامع و‌ نمادی برای الگو گرفتن سایر صنایع است.
چون از فولاد مبارکه به عنوان یک الگو و نماد برای سایر صنایع یاد می‌شود و نمی‌توان اینگونه با آن برخورد کرد.

عرفانیان با اشاره به اینکه همواره مسائل سیاسی دامن‌گیر فولاد مبارکه بوده، افزود: در دوره‌ای که من در فولاد مبارکه بودم به عینه دیدم که سیاسیون به دلایل سیاسی شروع به برخورد با من کردند. مسائل سیاسی پیش می آمد و پاسخم به سیاسیون این بود که کار من خدمت به فولاد مبارکه اصفهان است و شما نماینده اصفهان هستید، چه دلیلی برای برخورد بی دلیل با من وجود دارد؟

اوافزود: پاسخ سیاسیون به پرسش‌ها و پرونده سازی و اتهامات بی مورد این بود که ما مشکلی با شخص شما نداشته و هدف ما برخورد با آقای هاشمی رفسنجانی است چرا که فرد مورد علاقه رفسنجانی، محلوجی بوده و شما نیز فرد مورد علاقه آقای محلوجی هستید.
به آنها می گفتم اگر مشکلی با شخص من دارید، آن را با من مرتفع کرده و کاری با فولادمبارکه نداشته باشید.

عرفانیان درباره بازی‌های سیاسی اخیرعلیه فولادمبارکه خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۳۰ سال دقیقا همان اتفاق دوباره دامن‌گیر فولادمبارکه شده، همان شخص پس از ۳۰ سال گفته است که اگر در همان دوره مثلا عرفانیان اعدام می‌شد این اتفاق امروز رخ نمی‌داد در حالی که پس از ۸ سال درگیری و دادگاه رفتن مشخص شد که تمامی اتهامات وارده واهی بوده است.

او تصریح کرد: پس از ۸ سال محاکمه و رفع اتهامات از بازرسی مقام معظم رهبری نیز به مدت یک سال محاکمه شدم و همانطور که در خاطرات آقای ناطق نوری آمده مشخص شد که از آن ۳ نفری که پرونده‌هایشان توسط بازرسی مقام معظم رهبری بررسی و تبرئه شدند، یکی من بودم.

عرفانیان دلیل اصلی اتفاقات اخیر فولاد مبارکه را درگیری بین دو گروه اصول‌گرایان و اصلاح طلب‌ها دانست و گفت: نباید این مشکلات دامن‌گیر فولاد مبارکه شود. با زیر سوال بردن فولادمبارکه و کارکنان آن یک نماد در کشور به هم می‌ریزد، با این که معلوم نیست در آینده چه چیزی پایدار باشد، دست اندرکاران فولاد مبارکه زحمات بسیار زیادی برای آن کشیده‌اند و تعداد زیادی شهید شده‌اند.

عرفانیان درباره عملکردی فولاد مبارکه گفت: حجم معاملات فولاد مبارکه سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و بنگاه ۲۰ سال است که در سازمان بهره‌وری سرآمد است و در کشور نمونه مشابهی ندارد. با اینکه سیاسیون داخلی این کارهارا انجام می‌دهند ولی بدون شک یک جریان خارجی پشت صحنه این قضایاست و من هیچ دفاعی از آقای عظیمیان و هر شخصی مرتبط با این مسئله چه بسا شخص خودم نمی‌کنم.

بنیانگذار فولادمبارکه با اشاره به اینکه مشابه این مسائل در زمان مدیریت خود نیز رخ داده بوده، افزود: در آن زمان سازمان حمایت از مصرف‌کننده برای ما نرخ فروش تعیین کرده بود و در آن دوره بازار بورسی وجود نداشت، من در پاسخ گفتم که اگر من این جنس را با نرخ مصوب مثلا ۴۳ هزار تومان بفروشم درحالی که قیمت آن در بازار ۱۵۰ هزار تومان است، این قصیه زمینه ساز رانت خواهد شد کما اینکه من نامه‌ای برای مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم اگر این مابه تفاوت دست انسان مفسد یا سو استفاده‌گر بیفتد مضامین انقلاب زیر سوال خواهد رفت و به دستور مقام معظم رهبری آن زمان کاری با فولاد مبارکه نداشتند.

او با محکوم کردن ناشران این گزارش تاکید کرد: به نظر من ناشر این خبر باید اعدام شود ولو اینکه گزارش ارائه داده شده کاملا درست باشد زیرا محل رسیدگی به این پرونده‌ها داذگاه قضایی است نه ملاعام!

وی افزود: با بد جلوه دادن جایگاه فولاد مبارکه، دشمنان از این شرایط نهایت استفاده را خواهند کرد و پس از آن سایر صنایع مثل صنعت خودرو خواهد شد.

عرفانیان در تکمیل سخنانش و با ارائه راه حل برای وضعیت موجود، ادامه داد: رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند به عبارتی به جای انتشار گزارش به دنبال ناشر آن بگردند چرا که ناشران این گزارش باید به اشد مجازات محکوم شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین