سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 شمسی /5/14/2024 1:20:37 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:47926
  • زمان انتشار:سه شنبه 8 شهريور 1401-10:50
  • کاربر:.
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

رضا محتشمی پور با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مسائل و مشکلات که در معادن داریم بحث تعارض‌ها است. تاکید کرد: بر اساس قانون، حقوق معادن باید به خزانه معین در استان ها واریز شود.
واریز حقوق معادن به خزانه معین در استان ها

 

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا، رضا محتشمی پور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار کرد: با اعمال قانون خصوصی‌سازی اساساً دولت به‌شدت در بحث سرمایه‌گذاری محدود شده است.

وی تصریح کرد: کل بودجه‌ای که امسال برای فعالیت‌های معدنی در کل کشور در نظر گرفته شده که عمده آن برای اکتشاف و ایجاد زیرساخت معادن بوده شش هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه این بودجه از محل حقوق دولتی معادن تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: از مجموع شش هزار میلیارد تومان یاد شده، حدود هزار میلیارد تومان برای حوزه زیرساخت معادن تخصیص داده می‌شود.

محتشمی‌پور اضافه کرد: در رابطه با فعالیت‌های معدنی نیز قوانین سختی وجود دارد و تعداد زیادی معدن داریم که قوانین را رعایت نکرده‌اند و اجازه فعالیت ندارند.

وی بیان کرد: اولین مدعی هم در این رابطه سازمان منابع طبیعی بوده و بخش بزرگی از مسائل و مشکلات که در معادن داریم بحث تعارض‌ها است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: یکسری مقررات در حوزه برنامه‌ریزی برای نظارت بر عملکرد معادن وجود دارد که متأسفانه اجرا نشده و هم معدن و منابع طبیعی آسیب‌دیده است.

محتشمی‌پور با اشاره به موضوع حقوق معادن، افزود: الان با توجه به ابزارهایی که وجود دارد، این اجازه داده نمی‌شود که این حقوق معادن پرداخت نشود.

وی اظهار کرد: متأسفانه این حقوق معادن به خزانه می‌رود و حقوق منطقه پرداخت نمی‌شود و در رابطه با عدم پرداخت این حقوق معادن در استان با تخلفات برخورد می‌شود.

معادن وزیر صمت تصریح کرد: سال‌ها است که این حقوق دولتی مناطق پرداخت نشده است و امسال تغییراتی در این رابطه در مجلس صورت گرفته تا قابل رصد باشد و تأکید شده که این پول حتماً به حساب خزانه معین استان واریز شود.

محتشمی‌پور خاطرنشان کرد: اگر معدنی این پول را پرداخت نکند از سوی وزارت صمت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین