چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 5:01:15 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:47863
  • زمان انتشار:سه شنبه 1 شهريور 1401-14:23
  • کاربر:.
سخنگوی وزارت صمت خبر داد:

سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: میزان صادرات کشور از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد امسال ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به دوره مشابه در سال ماقبل، افزایش ۲۷ درصدی داشته است.
افزایش ۲۷ درصدی صادرات کشور
به گزارش بیرونیت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای امید قالیباف در نشست خبری با خبرنگاران گفت: صادرات ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری بیانگر افزایش تولید رقابت پذیر و اصلاح ساختارهاست.
 
وی افزود: در بهار ۱۴۰۱ میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی نسبت به پارسال، چهار برابر شده که این آمار درباره اقتصاد دانش بنیان است و جهشی در آن صورت گرفته است.
 
سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: براساس آمار بانک مرکزی بخش صنعت رشد ۶ درصدی، معدن رشد ۵ درصدی و بخش فولاد رشد ۱۰ درصدی در ۴ ماهه ابتدایی امسال داشته اند.
۵۰ تغییر در بدنه مدیریتی فولاد مبارکه
 
وی درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه توضیح داد:در روز‌های گذشته مشاهده شد که نقد‌هایی نسبت به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه وجود داشت، اما صرف‌نظر از اینکه تخلف در فولاد مبارکه چقدر بوده است، ما در وزارت صمت سیاست‌مان به این گونه است که به دنبال رویه‌ها باشیم تا حتی یک ریال تخلف صورت نگیرد. از قوه قضاییه نیز خواسته‌ایم تا به این موضوع رسیدگی کنند و آنچه که تخلف واقعی و مشخص بوده، محرز شود. چرا که در مورد تخلفات مطرح شده در فولاد مبارکه باید اشاره کنم که ۵۷ همتان مربوط به فروش فولاد زیر قیمت بوده است و ممکن است این مسئله براساس سیاستی که دولت قبل در مورد آن تصمیم گرفته انجام شده باشد و ممکن است تخلف باشد و یا اینکه تخلف نبوده باشد که تشخیص آن بر عهده قوه قضاییه است.
 
وی افزود: آنچه در مورد فولاد مبارکه در دوره جدید رخ داده رشد ۱۰ درصدی تولید و اصلاح افراد و اصلاح فرایند‌ها بوده است و شاید بیش از ۵۰ تغییر در بدنه مدیریتی فولاد مبارکه رخ داده است.
 
قالیباف بیان داشت: یکی از دستاورد‌های ما اصلاح فرایند‌ها و لغو قیمت‌گذاری دستوری در فولاد مبارکه بوده است؛ یعنی هیچ دستوری در رابطه با قیمت‌گذاری نداده‌ایم.
 
سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: اما به این نکته نیز باید توجه کرد که یک جو آرام‌رسانی برای رسیدگی به تحقیق و تفحص مجلس درباره فولاد مبارکه لازم است تا قوه قضاییه بتواند در یک فضای منطقی به این گزارش رسیدگی کند. فولاد ذینفعان بسیار دارد و ممکن است برخی خبر‌های نادرست و یا درستی اعلام شود و لذا نباید بزرگنمایی و کوچک‌سازی در مورد این مسئله صورت گیرد.
 


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین