پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 2:47:16 PM
مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولادمبارکه در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

 شهرام عباسی با بیان اینکه فولادمبارکه برای افزایش رضایت خودروسازان از ورق‌های فولادی برنامه دارد، می‌گوید فولادسازان به سمت تولید محصولات فولادی خاص حرکت کردند چرا که صنعت فولاد باید به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر برود تا در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد. 
برنامه مبارکه برای افزایش رضایت خودروسازان
او ادامه داد: حرکت صنعت فولاد به سمت محصولات خاص فقط مختص ایران و زمان حال نیست و جز دغدغه‌های تمام دنیا محسوب می‌شود. این صنعت در آینده باید به سمت تولید محصولات جدید و متنوع برای بازارهای جدید باشد.
عباسی در ادامه افزود: با توجه به مطالعاتی که در فولاد مبارکه اصفهان انجام شده، تولید فولاد به عنوان یک فلز محرک برای صنعت الزامی است و جایگزینی آن با سایر مواد امکان پذیر نیست. البته این مربوط به  کمیتی است که در سالهای آینده موردنیاز است. کیفیت محصولات باید حتما بهبود پیدا کند و در حوزه‌های مختلف نوآوری‌ صورت گیرد.
او خاطرنشان کرد: با توجه به این امر که در ایران، مزیت انرژی در بخش صنعت کم کم در حال کمرنگ شدن است، همه صنایع فولاد باید به صورت جدی به فکر راهکار باشند. خوشبختانه فولاد مبارکه از ابتدای بنیانگذاری خود، برخلاف خیلی از شرکت‌های که در زنجیره فولاد فعالیت داشته‌اند، یک مجتمع کامل بوده و تقریبا تمام بخش‌های زنجیره فولاد را در بر گرفته است. این پیشرویی باید حفظ شود و ادامه پیدا کند. همچنین این مجتمع باید کمک کند تا سایر مجتمع های فولادی پا به پای فولاد مبارکه حرکت کنند.
مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه در همین خصوص ادامه داد: خوشبختانه با نگاه جدیدی که در حوزه فناوری در فولاد مبارکه است، یکی از حوزه‌هایی اصلی که به آن توجه شده، بخش توسعه محصول است. همچنین به بخش‌های توسعه فناوری و فرایند هم توجه شده زیرا به واسطه مصارف و بهره‌وری این فرایندها باید بازنگری‌ شوند. در کنار این مسائل به بحث کسب‌وکارهای جدید نیز باید توجه شود. می‌توانیم پیرامون خود زنجیره فولاد بیزنس‌های جدیدی را مدنظر قرار دهیم یا حتی خارج از آن. در مجموع، حوزه‌هایی که فولاد مبارکه باید در آنها حرکت کند در قالب نقشه راه تکنولوژی مشخص شده و با توجه به این نقشه راه، سبد محصول و فناوری‌های که در فواصل زمانی مشخص باید ایجاد کند، ترسیم شده است. 
 او گفت: این نقشه راه وجود دارد و بازنگری هم می‌شود و کار جدیدی که در فولادمبارکه می‌خواهیم انجام دهیم این است که این نقشه را گروه فناوری فولاد مبارکه تدوین کند.
عباسی همچنین درباره رضایت خودروسازان و مشتریان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از محصولات این شرکت گفت: صنایع داخلی کشور در برخی از حوزه‌ها  متاسفانه به دلیل برخی از مسائل نتوانسته‌اند همگام با صنایع روز دنیا حرکت کنند. مشتری‌های فولاد مبارکه در صنعت فولاد نیز تا حدودی دچار این چالش هستند. 
او ادامه داد: فولاد مبارکه از دو منظر سعی کرده دچار این فضا نشود. نخست آنکه در تمام این سالها در کنار تامین بازار داخلی، صادرات داشته است. با توجه به اینکه مشتریان خارجی مجتمع از قسمت‌های مختلف جهان بوده‌اند، توانسته نیاز مشتریان خود را بشناسد و به سمت رفع آنها حرکت کند. سبد محصولی که برای آینده طراحی کرده نیز فقط با توجه به نیاز داخل نبوده است.
او گفت: به واسطه چالش تامینی که برخی از خودرسازان و دیگر مشتریان صنایع فولادی داشتند، فرصتی به دست‌آمد تا بومی سازی و تامین از داخل رونق بگیرد. فولادمبارکه و خیلی از شرکت‌های دیگر به واسطه آنکه توانستند نیاز مهم‌تری از مشتریان دریافت کنند، سعی کردند خود را توسعه دهند. حاصل این مسئله در سطح بین الملی و ملی این بوده است که مشتریان شرکت رضایتی نسبی از محصولات را دارند. البته این کافی نیست و باید تلاش خود را برای افزایش رضایت افزایش دهیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین