جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 2:23:08 AM
با هدف ترویج طرح‌های نوآورانه در عناصر نادر خاکی امضا شد

طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران ( ایمینو)، طرح عناصر نادر خاکی و شرکت نوآفرینان معادن و صنایع معدنی اکسیر رستاک در راستای هم افزایی برای ارتقای اکوسیستم دانش بنیان و استارتاپی مواد خام بحرانی و نادر ایران تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضا کردند.
تفاهمنامه سه جانبه ایمینو، طرح عناصر نادرخاکی و شرکت نوآفرینان اکسیر/ از ایده‌های نوآورانه برای مواد خام بحرانی و نادر ایران حمایت می‌شود

به گزارش بیرونیت به نقل از ایمینو، طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران ( ایمینو)، طرح عناصر نادر خاکی و شرکت نوآفرینان معادن و صنایع معدنی اکسیر رستاک در راستای احصای نیاز و استفاده از طرح‌های نوآورانه در عناصر نادر خاکی برای توسعه بازار محصولات پیشرفته تفاهم‌نامه امضا کردند.

این تفاهمنامه با محوریت همکاری و هم افزایی برای شکل دهی و ارتقای اکوسیستم دانش بنیان و استارتاپی در حوزه مواد خام بحرانی و نادر ایران از اکتشاف تا مصارف نهایی در صنایع پایین دست منعقد شد تا ایده های استارتاپی یا فعالیت های دانش بنیان که به صورت مستقیم و غیرمستقیم منجر به رفع نیاز فعلی یا آتی داخلی به مواد خام بحرانی شوند یا مبتنی بر یک هدف صادراتی در این حوزه باشند، شناسایی و راهبری شوند.

بر اساس این تفاهمنامه، ایده های متمرکز بر منابع اولیه و ثانویه (شامل باطله های معدنی، ضایعات و دورریزهای کارخانه های فرآوری و فلزکاری، پسماندها، قراضه، پساب و ....)، ایده های مبتنی بر فناوری های نوین اکتشاف، استخراج تا فرآوری و استحصال و ایده های مشتمل بر مدل های نوآورانه کسب و کاری از شناسایی، جمع آوری تا فروش (منابع اولیه و ثانویه) زمینه های همکاری مشترک سه جانبه خواهد بود.

در راستای این تفاهمنامه قرار شد طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) به عنوان «راهبر» و ارائه دهنده خدمات بذری، زیرساختی و ارتباطی»، طرح عناصر نادرخاکی به عنوان مشاور فنی و شرکت نوآفرینان اکسیر رستاک به عنوان مشاور بازار فعالیت کنند. بر اساس تفاهمی که صورت گرفت ایمینو متعهد به تامین سرمایه بذری برای استارتاپ ها، ارائه فضای استقرار و امکانات مربوط به استارتاپ ها، ارائه خدمات منتورینگ عمومی و سایر خدمات مرتبط با قابلیت ها و امکانات طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی شد.

همچنین قرار شد طرح عناصر نادر خاکی به عنوان مشاور فنی، ایده ها و محصولات دانش بنیان را جهت حمایت و ارائه خدمات راهبر ارزیابی کند و در زمینه توسعه فناوری مواد خام بحرانی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را از خدمات منتورینگ بهره‌مند کند. از دیگر تعهدات منتور فنی در این هم افزایی رصد و معرفی فناوری های نوین مرتبط با مواد خام بحرانی در جهان برای شکل‌دهی به استارتاپ ها، تسهیل کننده ارتباط استارتاپ ها با ارائه دهندگان خدمات آزمایشگاهی و پایلوت و ارائه خدمات مشاوره و نظارت در این رابطه و ... است.

شرکت نوآفرینان معادن و صنایع معدنی اکسیر رستاک نیز به عنوان مشاور بازار در این هم افزایی با ایمینو ارزیابی و بازار ایده ها و محصولات دانش بنیان و اولویت بندی آنها را عهده دار شد و خدمات منتورینگ در حوزه توسعه بازار داخلی و خارجی مواد خام بحرانی به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را ارائه می کند. رصد و معرفی بازارهای جذاب و مورد هدف استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان این عرصه، تسهیل ارتباط استارتاپ با متقاضیان مواد خام بحرانی در صنایع پایین دستی پیشرفته و ارائه سایر خدمات مرتبط با قابلیت ها و امکانات از دیگر تعهدات تعریف شده این شرکت خواهد بود.

این تفاهمنامه میان حسین منصوری مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو)، حسن صدیقی مجری طرح عناصر نادر خاکی و مواد معدنی حیاتی و طیبه صالحی مدیرعامل شرکت نوآفرینان معادن و صنایع معدنی اکسیر رستاک منعقد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین