جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 9:09:47 AM
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با بیرونیت پاسخ داد:

در شرایطی که ایران به عنوان رکورددار افت تولید فولاد در 5 ماه نخست سال میلادی جاری معرفی شده، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد می گوید عامل اصلی این مسائل دستورالعمل‌های داخلی است.
چرا تولید فولاد ریخت؟

بهرام سبحانی در گفت و گو با خبرنگار بیرونیت گفت: شرایط حاکم بر صنعت فولاد و همچنین محدودیت‌های داخلی و خارجی که بر بازار اعمال شده، عوامل اصلی افت تولید فولاد در کشور هستند.

او‌ در پاسخ به این پرسش که چرا تولید فولاد کشور در ۵ ماه نخست 2022 بیش از 10درصد افت کرده، گفت: تعرفه‌ای که برای صادرات اعلام شده و نبودن تقاضای کافی در داخل، مسبب این افت هستند. به گفته سبحانی، برای جبران این افت و جلوگیری از تکرار آن باید انرژی موردنیاز به ویژه برق و گاز زنجیره  فولادسازی کشور تامین شود تا بتوان با ظرفیت مناسب به تولید ادامه داد.

سبحانی با اشاره به اینکه عامل اصلی به وجود آمدن این چالش‌ها دستورالعمل‌های مربوط به تنظیم بازاراست، تاکید کرد: این دستورالعمل ها که تحت عنوان تنظیم بازار شناخته می‌شوند، محدودیت های زیادی را برای صادرات به وجود آورده و بازار داخلی را هم متضرر کرده اند.  وی این را هم می گوید که نمی توان از نقش بسیار مهم ضعف زیرساخت ها به خصوص کمبود برق و گاز در افت تولید فولاد کشور غافل شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین