جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 1:58:03 AM
در معدن نامه 63 بخوانید:

شماره شصت و سوم روزنامه تلگرامی معدن نامه منتشر شد. 
از نامه رحمانی فضلی به رئیس جمهور تا زنگ ارزش افزوده در سنگان

روزنامه معدن نامه در شماره شصت و سوم با عکسی از رحمانی فضلی وزیر کشور از نامه وی در خصوص تمکین نکردن بانک ها به قانون معادن به رئیس جمهور خبر داده است.  همچنین تیتر یک این شماره به افتتاح کارخانه 5 میلیون تنی اپال پارسیان سنگان با سرمایه گذاری ایمیدرو و بانک پارسیان در روز پنجشنبه صبح توسط اسحاق جهانگیری اختصاص یافته است.

نامه به رئیس جمهور

معدن نامه شصت و سوم با عکسی از وزیر کشور به موضوع  تمکین نکردن بانک ها به قانون معادن پرداخته است و خبر از این داده است که رحمانی فضلی در این خصوص به رئیس جمهور نامه نوشته است. پیش از این که رحمانی فضلی دست به قلم شود و برای حسن روحانی نامه بنویسد، معاون وزیر کشور در نامه ای از رییس کل بانک مرکزی خواسته بود بانک ها پروانه بهره برداری معادن را به عنوان وثیقه و تضامین لازم برای اعطا و بازپرداخت تسهیلات بپذیرند.

http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3877

زنگ ارزش افزوده در سنگان

تیتر یک این شماره حاکی از آن است که کارخانه 5 میلیون تنی اپال پارسیان سنگان با سرمایه گذاری ایمیدرو و بانک پارسیان در روز پنجشنبه صبح توسط اسحاق جهانگیری به بهره برداری می‌رسد. با توجه به اینکه منطقه سنگان، از پتانسیل بسیار ویژه‌ای برای پاسخگویی به نیاز وافر مصرف فولاد کشور برخوردار است، در همین راستا برنامه شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان برای تولید 5 میلیون تن کنسانتره و 5 میلیون تن گندله است.

گزارش ها حاکی است از اینکه چشم انداز منطقه سنگان براساس ذخیره معادن سنگان و تکمیل زنجیره ارزش فولاد شکل گرفته است. تحقق چشم انداز سنگان در زمان مقرر و با کمترین هزینه و پیامدهای منفی، مستلزم نگاهی منسجم به توسعه زیرساخت‌های انرژی و دیگر نیازهای مشترک شرکت‌های مختلف دارد. تامین منابع مالی، برنامه ریزی تامین نیروی انسانی، برنامه ریزی و توسعه سیستم حمل و نقل، ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاه کنترل کیفی و بسیاری دیگر از زیرساخت‌ها از جمله مواردی است که توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.

 با حمایت دولت سرمایه‌گذاری در معادن زغال رونق می‌گیرد

در گوشواره راست این شماره از روزنامه معدن نامه نیز محمد مجتهدزاده رئیس انجمن زغالسنگ ایران خبر از رکورد 14 درصدی تولید شرکت زغالسنگ پروده طبس داده است. او معتقد است با حمایت دولت سرمایه‌گذاری در معادن زغال رونق می‌گیرد چرا که با پشتیبانی وزارت صمت و با تعیین قیمت عادلانه و مناسب برای زغالسنگ تولید معادن داخل کشور، شاهد رونق سرمایه‌گذاری و صادرات کیفی این محصول می‌توان بود. مجتهدزاده بر این باور است حمایت از معادن زغال سبب ایجاد انگیزه برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد وعلاوه بر فراهم کردن امکان تامین نیاز فزاینده صنایع فولاد کشور به زغالسنگ، شاهد صدور محصول کیفی معادن زغالسنگ کشورمان به بازار جهانی خواهیم بود.

http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3871

پرداخت مطالبات بخش خصوصی از دولت در بودجه دیده نشده است

گوشواره چپ این شماره نیز اظهارات مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران آمده است. او معتقد است ردیفی برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی در لایحه بودجه دیده نشده است. پورقاضی بر این باور است که دولت در لایحه بودجه سال آینده هیچ برنامه‌ای برای رونق تولید ندارد و پایدار بودن خروج از رکود را در نظر نگرفته است.

http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3879

اخبار کوتاه و مهم روزانه را در ادامه معدن نامه می خوانید. 

حمایت از طرح‌های کاربردی اکتشافی

راضیه لک رییس سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات ‌معدنی از حمایت سازمان متبوع خود از طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی خبر داد و گفت: از طرح‌های کاربردی که نیازهای اکتشافی کشور را مرتفع کند و شیوه‌های نوین و روش‌های جدید و علمی برای اکتشاف مواد معدنی ارایه دهد، حمایت خواهیم کرد.

http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3870

جذابیت فولاد

بر اساس آمارهای جدید ایمیدرو، زنجیره فولاد طی 4 سال گذشته بیشترین سرمایه بخش خصوصی را در طرح‌ها جذب کرده است. از مجموع 6 هزار و 500 میلیارد تومان مشارکت صورت گرفته از سوی بخش خصوصی 6 هزار و 100 میلیارد تومان در بخش فولاد بوده است.

 نمایش "در گرداب انقراض" در ایمیدرو

جدیدترین اثر زیست محیطی فتح اله امیری با نام "در گرداب انقراض" سه شنبه 5 دی ماه 96 ساعت 10:30 در ایمیدرو به نمایش در می‌آید. فتح اله امیری کارگردان این فیلم و دکتر باقر نظامی پژوهشگر فیلم در این اکران حضور دارند. نمایش این مستند با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ مدیران ستادی و شرکت ها و واحدهای تابعه انجام خواهد شد.

 خواب زمستانی فولاد در چین

بهای معاملات فولاد در چین پس از دو روز رشد متوالی به دلیل ضعیف شدن تقاضا در طول ماه‌های زمستانی، روز دوشنبه کاهش یافت. تقاضا برای فولاد در چین که بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده جهان است، به دلیل کندی روند ساخت و ساز در هوای سرد مناطقی شمالی این کشور، کاهش پیدا کرده است.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین