پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 9:06:58 AM
معدن نامه 62 آمد

روزنامه معدن نامه شماره شصت و دوم یکشنبه شب منتشر شد.
از احیای طرح سرباز معدن تا نسخه بزرگان برای معادن کوچک

روزنامه تلگرامی معدن نامه با تیتر احیای طرح سرباز معدن و عکسی از معدنکاران بزرگ بخش خصوصی در کنار محمد شریعتمداری وزیر صمت که در نمایشگر دوربینی نقش بسته، تیتر نسخه بزرگان برای معادن کوچک، منتشر شد.  

احیای طرح سرباز معدن
در تیتر یک این شماره از معدن نامه آمده است که فعالان بخش معدن خواستار احیای طرح سرباز معدن هستند زیرا احیای طرح سرباز معدن باعث شناخت و تربیت استعدادهای مدیریتی و اجرایی برای بکارگیری تازه فارغ التحصیلان در بدنه مدیریت معادن کشور خواهد شد.
نسخه بزرگان برای معادن کوچک

عکس یک این شماره از معدن نامه تصویر محمدرضا بهرامن و محمود گوهرین از معدنکاران بخش خصوصی در کنار محمد شریعتمداری به معنای توافق دولت و بخش خصوصی است.  معدن نامه با انتخاب این تصویر از توافق رئیس خانه معدن ایران و مدیرعامل گل گهر در حضور شریعتمداری خبر داده است. بنا براین گزارش، خانه معدن ایران مجری فعالسازی معادن کوچک سنگ آهن برای تامین نیاز زنجیره ارزش افزوده فولاد در گل گهر شد تا نگرانی ها از کمبود سنگ آهن به حداقل برسد. 
در طرح جامع فولاد برای تجهیز معادن 600 میلیون یورو نیاز داریم
در گوشواره راست این شماره تصویری از محمد شریعتمداری آمده است. وزیر صمت اعلام کرده در طرح جامع فولاد برای تجهیز معادن 600 میلیون یورو نیاز داریم. محمد شریعتمداری در نشست شورای سیاستگذاری هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با اشاره به رشد 11 درصدی تولید فولاد خام کشور نسبت به سال 2015 گفته است: در این حوزه قدم‌هایی خوبی برداشتیم و توانستیم سهم خود را در فولاد جهان به 1.1 فولاد برسانیم که این مهم نشانگر تلاش و جدیت در فعالیت‌های فولادی کشور است، اما همچنان برای رسیدن به توازن در زنجیره فولاد باید کار بیشتری انجام شود.

او تامین زیرساخت‌های صنعت فولاد کشور را موضوع روز این صنعت دانست و تصریح کرد: برای این منظور به 19 میلیارد یورو منابع نیاز داریم که بخش عمده ای از آن برای توسعه ریل و برق است. برای اینکه بتوانیم ظرفیت استفاده از ریل را که امروز 28 میلیون تن است تا سال 1404 به 101 میلیون تن افزایش دهیم به 10میلیارد یورو سرمایه گذاری نیازمندیم.


http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3874


زلزله و آزمون کارآیی نظام فنی و اجرایی


همچنین در گوشواره چپ معدن نامه عباس آخوندی زلزله و آزمون کارآیی نظام فنی و اجرایی را واکاوی کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است: اکثر مراکز درمانی در حد توان ادامه خدمت در زلزله کرمانشاه تاب نیاوردند. این سوالی است فراروی نظام فنی و اجرایی کشور که چرا این‌گونه شد و چه باید کرد؟ نظام فنی و اجرایی بنیادی‌ترین سیستم برای اجرای هزاران هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی، از مرحله پیدایش تا طراحی، اجرا، نظارت، بازرسی و بهره‌برداری و چگونگی ارزیابی صلاحیت و انتخاب و به‌کارگیری عوامل دست‌اندرکار مراحل مختلف به‌طور جامع است.
در ادامه این شماره از معدن نامه، ستون راست اختصاص به اخبار کوتاه روزانه یافته است.
ناظران مجلسی‌ در شورای عالی معادن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظران استانی خود در شورای عالی معادن را انتخاب کردند. مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اعضای ناظر استانی خود در شورای عالی معادن را اعلام کرد.
صادرات فولاد رکورد زد
میزان صادرات فولاد و تولید خام این محصول کشور طی 8 ماهه سال 96، به ترتیب 84 درصد و 15 درصد رشد یافت. بنا بر گزارش انجمن فولاد ایران، شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای ماه فروردین تا پایان آبان امسال، 14 میلیون و 149 هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 95، 12 میلیون و 311 هزار تن بود. 
اکتشاف نفت از رونق افتاد
صنعت جهانی نفت از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون کمتر از معادل ۷ میلیارد بشکه نفت اکتشاف کرده است که پایین ترین رقم طی ۸ دهه گذشته محسوب می شود. این کاهش شدید نتیجه کاهش سرمایه گذاری ها در بخش بالادستی اکتشاف نفت برای سومین سال پیاپی است.

http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3875


طرح مجلس برای حقوق بازنشستگان فولاد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرح اصلاح بند هـ تبصره هفت قانون بودجه سال 1396 کل کشور رای مثبت دادند تا در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد کشور تسریع شود. زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه گفت: در بودجه منبع مالی کافی برای پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور پیش بینی نشده و این طرح برای پرکردن این خلا ارایه شده است.
http://madannameh.com/fullcontent/Persian/3876


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین