جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 12:47:54 AM
رئیس انجمن زغالسنگ ایران خبر داد:

رئیس انجمن زغالسنگ ایران با تشریح آخرین وضعیت تولید شرکت زغالسنگ پروده طبس از رکورد 14 درصدی این معدن خبر داد و گفت: امیدواریم با پشتیبانی وزارت صمت و با تعیین قیمت عادلانه و مناسب برای زغالسنگ تولید معادن داخل کشور، شاهد رونق سرمایه‌گذاری و صادرات کیفی این محصول باشیم. 
رکورد 14 درصدی تولید شرکت زغالسنگ پروده طبس/ با حمایت دولت سرمایه‌گذاری در معادن زغال رونق می‌گیرد

محمد مجتهدزاده در گفت و گو با معدن نامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: شرکت زغالسنگ پروده طبس با تولید 70 هزارتن کنسانتره کیفی زغالسنگ کک شو در آذرماه سال ۱۳۹۶ رکورد جدیدی برای میزان تولید ماهیانه کنسانتره زغالسنگ در یک کارخانه فرآوری زغالسنگ در کشور ثبت کرد، در حالی که این کارخانه در مهرماه سال جاری دچار سانحه آتش سوزی شده و بخش‌های حساسی از کارخانه آسیب دیده بود که با همت و تلاش شبانه روزی مدیریت و کارکنان شرکت توانستند طی دوره کوتاهی به مدار تولید کنسانتره زغالسنگ کشور برگردند.

اوادامه داد: شرکت زغالسنگ پرورده طبس با پشتکار خود توانسته این رکورد را در تاریخ معدنکاری زغالسنگ کشور ثبت کند و در آذرماه به فرآوری 133 هزار تن زغال خام به تولید 70 هزار و 591 تن کنسانتره زغالسنگ دست پیدا کند. دستیابی به این رکورد تولید در حالی محقق شده که نه تنها کارگاه استخراج مکانیزه لانگوال به خاطر اجرای عملیات اورهال تجهیزات غیرفعال بود، بلکه کارخانه زغالشویی شرکت در اواخر مهرماه دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه، علاوه بر آسیب دیدن بخش‌های برقی و کنترلی، یک دستگاه فیلترپرس و یک خط نوار نقاله به طول کامل آسیب دید و مشکلی غیرمترقبه و بزرگ در مسیر اجرای برنامه‌ها و اهداف شرکت ایجاد کرد.

مجتهدزاده بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه، دوره‌ای 2 تا 3 ماهه برای فرآیند انجام تعمیرات و بازگشت کارخانه به شرایط تولید مطرح می‌شد، با این حال، با همت و تلاش گسترده مجموعه ارکان شرکت و تکیه بر توانمندی داخلی، فرآیند تعمیرات به سرعت آغاز و کارخانه ظرف مدت کمتر از یک ماه به شرایط عملیاتی برگشت تا این بار با راندمانی بالاتر از قبل به فعالیت ادامه دهد.

رئیس انجمن زغالسنگ ایران در ادامه گفت: مجموع تولید 9 ماهه کنسانتره زغالسنگ این شرکت تا پایان آذرماه بالغ بر430 هزار تن بوده که به رغم تمامی چالش‌ها و مشکلات ناشی از آتش‌سوزی و تاثیر این حادثه بر زمان‌بندی فرآیند سرویس و نگهداری کارخانه، حاکی از تحقق 108 درصدی برنامه سال جاری است.

او افزود: هم اکنون در پایان سال ۲۰۱۷ قیمت جهانی زغالسنگ کک شو با رشد بی‌سابقه به قیمت هر تن ۲۵۰ دلار رسیده و در مدت یکسال گذشته روند افزایشی مداوم و سنگینی را داشته است. امیدواریم با پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تعیین قیمت عادلانه و مناسب برای زغالسنگ تولید معادن داخل کشور بتوان از این شرایط جهانی زغالسنگ برای رشد و توسعه معادن زغالسنگ کشور استفاده کرد.

مجتهدزاده در ادامه مطرح کرد: چرا که حمایت از معادن زغال سبب ایجاد انگیزه برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد وعلاوه بر فراهم کردن امکان تامین نیاز فزاینده صنایع فولاد کشور به زغالسنگ، شاهد صدور محصول کیفی معادن زغالسنگ کشورمان به بازار جهانی خواهیم بود.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین