پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 7:19:09 AM
در نخستین سمینار طرح ملی کارا مطرح شد:

نخستین سمینار طرح ملی کارا با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این طرح در خانه معدن ایران برگزار شد.
پروتکل سه گانه خانه معدن، میدکو و ایمیدرو  برای شناسایی معادن متروکه

به گزارش معدن‌نامه به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران، غلامرضا حمیدی انارکی دبیر خانه معدن در سمینار طرح ملی کارا اظهار کرد: تردیدی در سپردن کارها به دست جوانان نداریم. وقت آن رسیده تا بخش خصوصی با بهره گیری از جوانان روح تازه‌ای در بدنه اجرایی خود بدمد.

او افزود: امیدواریم دولت و دستگاه‌های اجرایی با پرهیز از موازی کاری فعالان این طرح را یاری کنند تا دانشجویان مستعد را شناسایی کرده و روانه بازار کار کنیم. طرح کارا به قوی شدن بدنه مدیریتی معدن در بخش های خصوصی و دولتی کمک خواهد کرد.

در ادامه، کورش شعبانی رئیس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران در این سمینار بیان کرد: کشور نیاز به آمایش سرزمین در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد. بدون آمایش سرزمین نمی‌توان به اکتشافات هدفمند و معدنکاری مدرن روی آورد.

او افزود: تجاری‌سازی تئور‌ی‌ها و ایده‌ها از الزامات بخش معدن است. از سویی حمایت از ایده های دانشجویان و استفاده از نیروی خلاقیت آنان به توسعه بخش معدن کشور خواهد انجامید.

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در ادامه سمینار طرح ملی کارا اظهار کرد: دانش مدیریت در کشور بالاست اما ارتباط دانشجویان با صنعت در حد صفر است و ریسک پذیری در میان مدیران جوان بسیار پایین است.

او ادامه داد: خانه معدن به دنبال آن است که دانشجویان را با صنعت معدنکاری آشنا کند. هیات مدیره خانه معدن ایران با تجربه دست کم 50 سال سابقه کاری در بخش معدن به این نتیجه رسیده توسعه معدن بدون تزریق نیروی جوان خلاق به بدنه غیرممکن است.

رئیس خانه معدن ایران افزود: ارتباط صنعت معدنکاری همواره با دانشگاه ها و اساتید در جریان بوده و قصد داریم با ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه بخش معدن کشور را مدرن کنیم. از این رو پروتکل سه گانه میان خانه معدن، میدکو و ایمیدرو بمنظور شناسایی معادن متروکه به تصویب رسید.

او بیان کرد: خانه معدن ایران مجری فعالسازی معادن کوچک سنگ‌آهن برای تامین نیاز زنجیره ارزش افزوده فولاد در گل گهر شد.

بر اساس این گزارش، طرح ملی کارا طرحی برای کارآفرینی، کارورزی و راه حل یابی برای رفع چالش ها و نیازهای معدنی تعریف شده است. زمینه سازی برای راه اندازی استارتاپ های مرتبط با فعالیت های معدنی، ایجاد ارتباط هدفمند میان معادن و صنایع معدنی با دانشگاه ها، فعالسازی ساختار کارآفرینی در عرصه معدن و کارورزی و مهارت آفرینی دانشجویان از اهداف این طرح است.

 این طرح به ابتکار دانشجویان معدن و کمیته دانشجویی خانه معدن ایران و دانشگاه های کشور اجرایی شده است. دانشجویان رشته معدن و گرایش های مختلف در این طرح قصد دارند به ارزیابی وضعیت تولید و مصرف انواع مواد معدنی تا سال 2050 خواهند پرداخت.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین