پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 6:21:27 PM
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد: نگرانی در خصوص سنگ‌آهن موردنیاز برای تولید 55 میلیون تن فولاد وجود ندارد اما باید میزان اکتشافات در معادن سنگ‌آهن افزایش یابد. 
تحقق 55 میلیون تن فولاد به شرط افزایش اکتشافات/ نگرانی بابت صادرات سنگ‌آهن وجود ندارد

مهدی کرباسیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش معدن نامه مبنی بر اینکه اخیرا هشدارهایی نسبت به کمبود سنگ‌آهن در راستای هدف طرح جامع فولاد وجود دارد و احتمال قطع شدن صادرات معادن بزرگ سنگ‌آهن قوت گرفته، اظهار کرد: در زمینه تولید 55 میلیون تن فولاد که در برنامه جامع هدفگذاری شده نگرانی وجود ندارد اما به شدت اکتشافات‌مان را افزایش دهیم چرا که احتمال می‌دهیم می‌توانیم با اکتشافات بیشتر ذخایر سنگ‌آهن کشور را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه ایمیدرو بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان  در حوزه  اکتشاف در جهت اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری کرده ادامه داد: همانطور که اعتقاد داریم با اکتشافات جدید بیش از 2 میلیارد تن به ذخایر سنگ آهن کشور افزوده خواهد شد. به همین دلیل هم قرار شده در حوزه معادن زیرزمینی بیشتر ورود پیدا کنیم و سرمایه‌گذاری در اکتشافات را رونق بخشیم. از ابتدای سال 93 برنامه وسیعی برای اکتشاف در 21 استان کشور و در سطح 250 هزار کیلومتر مربع آغاز شد که نتیجه همکاری ایمیدرو با بخش خصوصی در این راستا این شد که فاز شناسایی برنامه اکتشاف به پایان برسد و به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنیم. الان با این اکتشافات توانستیم به 500 میلیون تن سنگ‌آهن و 350 میلیون تن زغالسنگ دست پیدا کنیم و برای برنامه افزایش ظرفیت فولاد امیدوار باشیم.

کرباسیان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است صادرات سنگ‌آهن از معادن بزرگ قطع شود، گفت: نگرانی در خصوص صادرات سنگ‌آهن وجود ندارد زیرا با برنامه‌ریزی‌ هایی که برای ذخایر موجود و ذخایری که با اکتشافات به دست می‌آوریم، امیدواریم نیاز صنعت فولاد تامین شود. از سویی سیاست وزیر صنعت معدن و تجارت این است که تعیین عوارض و تعرفه بدون اخذ نظر و مشورت انجمن ها و وزارتخانه انجام نشود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین