شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 8:29:45 PM
مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

عبدالرضا مجدالدین معتقد است با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های بروز بخش معدن کشور توسعه می‌یابد. او می‌گوید معاونت به‌دنبال ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در بخش معدن است و یکی از رویکردهای مهم معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری احیای ساخت ماشین آلات داخلی در حوزه معدن است. این مقام مسوول در معاونت علمی افزود: با توجه به تحریم و محدودیت‌های ارزی درصدد هستیم تا کشور در ساخت ماشین آلات معدنی بی‌نیاز از سایر کشورها باشد، البته که معاونت در صنایع مختلف به نتایج قابل قبولی پیدا کرده است.
تحول معدن با ورود دانش‌بنیان‌ها
او با اشاره به اینکه معاونت به‌دنبال ایجاد شرکت های دانش بنیان در بخش معدن است، بیان کرد: با توجه به تغییر نگاهی که سال‌های اخیر در شکل گیری شرکت های دانش بنیان برای صنایع مختلف رخ داده است، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با همکاری خانه معدن ایران به دنبال آن است که شرکت های دانش بنیان در بخش معدن تاسیس شود.
او افزود: در همین راستا از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دعوت به عمل خواهیم کرد تا با معاونت مساعدت کنند و با استفاده از تکنولوژی و مدرنیته شاهد توسعه بخش معدن باشیم.
مجدالدین با بیان اینکه گام هایی در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان در بخش معدن شکل گرفته است، تصریح کرد: در صنایع مختلفی مانند فولاد اکنون شاهد آن هستیم که اقدامات نوآورانه در حال انجام است و معاونت از آن استقبال می کند.
 مدیرکل دفتر هماهنگی دانش،صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفته های خویش یکی از مهمترین اقدامات این معاونت را را در حوزه ماشین آلات معدنی دانست و گفت: با توجه به مشکلات ارزی و تحریم ها به دنبال آن هستیم تا  تولید انواع ماشین آلات معدنی در داخل کشور را احیا کنیم، البته که در صنایع مختلف تلاش‌های معاونت به این نتیجه رسیده است.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین