شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 12:28:11 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29518
  • زمان انتشار:پنجشنبه 3 تير 1400-7:37
  • کاربر:
نشست ۳ جانبه با حضور ایمینو، انجمن سنگ‌آهن ایران و شرکت سرمایه‌گذاری معنا برگزار شد

در راستای توسعه ماموریت‌های اکوسیستم نوآوری معدن نشست ۳ جانبه با حضور ایمینو، انجمن سنگ‌آهن ایران و شرکت سرمایه‌گذاری معنا برگزار شد.
اعلام آمادگی انجمن سنگ آهن ایران برای ورود استارتاپ‌ها به معادن

به گزارش بیرونیت، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در راستای حمایت از ایده‌ها و فناوری‌های نو در بخش معدن و صنایع وابسته میزبان نشست سه جانبه انجمن سنگ آهن ایران، شرکت سرمایه‌گذاری معنا و سازندگاه کانی‌بوم شد.

حسین منصوری مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در نشست سه‌جانبه ایمینو، انجمن سنگ‌آهن ایران و شرکت سرمایه‌گذاری معنا مطرح کرد: ایمینو با هدف حمایت از استارتاپ‌ها سعی دارد با همفکری و همکاری انجمن‌ها گره مشکلات بخش معدن را با نوآوری حل کند و از نسل نوآور اکوسیستم حمایت کند.

او افزود: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمینو) قصد دارد با همفکری و همنشینی با انجمن‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی گام بردارد زیرا استارتاپ‌ها می‌توانند زنجیره تولید و استخراج سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله کشور را با تکنولوژی‌های جدید متحول کنند.

منصوری ادامه داد: ما در ایمینو به دنبال این هستیم که فناوری‌های بروز را با بخش معدن مخصوصا معادن سنگ‌آهن کشور آشنا کنیم تا معادن از ظرفیت‌ها نوآوران جوان در راستای ارتقای صنعت معدنکاری بهره‌مند شوند.

در ادامه این نشست حسنعلی حق‌شناس معاونت داخلی‌سازی موسسه دانش‌بنیان برکت و رئیس هیات مدیره شرکت معنا افزود: موسسه دانش بنیان برکت با انگیزه ارتقای توانمندی‌های سخت‌افزاری در بخش معدن شرکت سرمایه‌گذاری معنا و سازندگاه هوشمندسازی معدن و صنایع معدنی (کانی‌بوم) را راه‌اندازی کرده است.

او افزود: موسسه دانش بنیان برکت سعی دارد تکنولوژی‌ها را در بخش معدن ارتقا دهد. اگر بخش معدن و صنایع معدنی به ظرفیت استارتاپ‌ها و نوآوران اعتماد کند، این موضوع محقق خواهد شد.

حق‌شناس ادامه داد: هوشمندسازی معادن در کشور نیازمند اعتماد و اعتقاد راسخ مدیران واحدهای معدنی است اگر معادن بخش خصوصی به معدنکاری هوشمند باور دارند بهتر است برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها آمادگی خود را اعلام کنند و راه ورود نوآوران به صنعت معدنکاری را باز کنند.

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران در ادامه این نشست با بیان اینکه این انجمن ۴۳۶ معدن دارد، اظهار کرد: متاسفانه در دهه اخیر معدنکاران فولادساز شدند و فولادسازان به سمت معدن‌داری رفته‌اند در حالی که بهتر بود با حمایت از ایده‌های ارزش آفرین به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالای سنگ‌آهن، گندله و کنسانتره حرکت می‌کردند.

او افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم و از ورود استارتاپ‌ها به معادن سنگ‌آهن استقبال می‌کنیم چرا که باور داریم با ورود نوآوری ارزش افزوده محصولات سنگ‌آهن، گندله و کنسانتره افزایش می‌یابد گرچه این باور در میان بخش معدن ‌کشور باید تقویت شود.

او افزود: حجم گسترده‌ای از باطله‌های معدنی وجود دارد که می‌توان با دانش‌ و تکنولوژی‌های جدید و ایده‌های نوآورانه این باطله‌ها را عیارسازی کرد.

اردلان علیشاهی مدیرعامل سازندگاه کانی بوم بیان کرد: کانی‌بوم سازندگاه کسب‌وکارهای نوآورانه است و به دنبال شناسایی و حمایت از کسب‌وکارهای نوآور دارای راهکارهای هوشمند در معادن و صنایع معدنی است.

او ادامه داد: ما معتقدیم هوشمندسازی و فناوری‌های دیجیتال باعث فعال‌سازی و افزایش سطح دسترسی به منابع و افزایش بهره‌وری خواهند شد و کانی‌بوم از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات، ایجاد بستر برای فعالیت‌های هم‌رسانی، توسعه بازار فناوری‌های نوآورانه و فراهم کردن آموزش، هدایت، منتورینگ و حمایت نقدی و غیرنقدی برای استارتاپ‌ها، زیرساخت‌های لازم برای توسعه دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان معدنی را در این اکوسیستم فراهم کرده است.

ایمینو به عنوان نخستین مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با هدف ارتقای فناوری، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه ها در صنعت معدنکاری تلاش دارد بازیگران بخش معدن و اکوسیستم استارتاپی کشور را شناسایی و برای رفع چالش‌های بخش معدن با استفاده از توانمندی نوآوران و فناوران به دنبال راهکار باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین