شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 4:58:25 PM
رییس خانه معدن گیلان به مناسبت روز معدن مطرح کرد:

رویا رسولی آشتیانی| رییس خانه معدن گیلان به مناسبت روز معدن مطرح کرد: اول خرداد مصادف است با روز جهانی معدن و من به عنوان عضوی از جامعه معدنی کشور، این روز را به همه معدنکاران سختکوش و پرتلاش، تبریک عرض می‌کنم.
ضرورت امنیت سرمایه‌گذاری در معادن کشور

فرزاد اسدی در گفت‌وگو با بیرونیت  با اشاره به اینکه معدن یکی از مشاغل سخت است، بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر معادن در مناطق غیر شهری و کمتر توسعه یافته قرار دارند و نبود زیرساخت های لازم، شرایط کار را بسیار سخت تر کرده است، کاهش علاقه دانشجویان به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی مرتبط با علوم زمین، در آینده نزدیک خلاء بزرگی در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه معادن کشور را در پی خواهد داشت.

رئیس خانه معدن گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات بخش معدن، فرسودگی ماشین آلات معدنی است، تصریح کرد: فرسودگی ماشین آلات و عدم به روز رسانی آنها در معدنکاری منجر به آن شده که هزینه های تولید بسیار بالا باشد و بعضا امکان رقابت در عرصه های بین الملی را علیرغم دارا بودن پتانسیل های بالای معدنی، از دست بدهیم. امروز بخش معدن کشور نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و توسعه منابع انسانی متخصص همراه با بهره مندی از ماشین آلات مدرن دارد.
رئیس خانه معدن گیلان در پایان خاطرنشان کرد: معدنکاران عزیز و سخت کوش کشور تمامی این سختی ها و خطرات ناشی از کار در معدن را با جان و دل می پذیرند تا شاهد پیشرفت و اعتلای کشور خود باشند و باید قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشیم. به امید آگاهی بیشتر جامعه نسبت به نقش و ارزش معدنکاران و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش ، شاهد توسعه فرهنگ معدنکاری همراه با پشتیبانی بیشتر مسئولین و  اصلاح قوانین و حذف موانع تولید، در این عرصه باشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین