شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 4:58:40 PM
رئیس خانه معدن یزد همزمان با گرامیداشت روز معدن مطرح کرد:

رئیس خانه معدن یزد مطرح کرد: مناسبتی که به عنوان روز معدن انتخاب و نامگذاری شده است به منظور پاسداشت و قدردانی از مجموعه رویدادها و اتفاقات مثبتی است که در حوزه معدن شاهد آن هستیم.
نقش پررنگ معدن در تمدن بشری
سعید افضلی پور در گفت و گو با بیرونیت مطرح کرد: به دلیل تلاش های بیشمار در استخراج و تولیدات معدنی و تامین نیاز صنایع مادر کشور و جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور، هر کدام از تلاشگران و کارکنان این بخش در حوزه اقتصاد و اشتغال در کشور نقش به سزایی را ایفا می کنند. 
او با اشاره به شرایط دشوار شغل کارگران معدن بیان کرد: هم اکنون هزاران کارگر در اعماق زمین در حال استخراج ماده معدنی هستند که چرخه تولید و صنعت این کشور به حرکت درآید.
به گفته این فعال معدنی لازم است که همه ما ایرانیان در واقع به پاس داشت این روز، قدردان این زحمات باشیم و این را فراموش نکنیم که معدن در کنار کشاورزی تنها تامین کننده نیاز بشری از طبیعت است.
 رئیس خانه معدن یزد در پایان گفت بشر برای بقا و دوام خود از هزاران سال پیش تا به امروز به معدن و کشاورزی تمسک جسته و معدن نیازهای بشر را به صورت عمده تامین کرده و هر چه که تکنولوژی ارتقا یافته وابستگی انسان به معدن زیادتر شده که می توان معدنکاری زیر دریا را برای نمونه برشمرد.
معدن نیاز بشریت برای دستیابی به ابزار را فراهم میکند و کشاورزی نیار بشریت به غذارا تامین می کنند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین