شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 9:22:07 PM
مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رئیس سابق ایمیدرو با تبریک روز معدن به جامعه معدنی کشور مطرح کرد: احیای وزارت معادن و فلزات به صورت ویژه می‌تواند جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و در کنار آن استفاده از تکنولوژی روز با حمایت دولت در این بخش اثرات مثبتی خواهد داشت.
ضرورت احیای وزارت معادن و فلزات
مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با بیرونیت با تبریک روز معدن به دست‌اندرکاران بخش معدن به عنوان کسانی که سخت ترین شغل را دارند، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته موضوع معدن و جایگاهی که معدن در اقتصاد پیدا کرده است مورد توجه حاکمیت، دولت و سیاستگذاران قرار گرفته تا توجه بیشتری به این بخش شود.
او با اشاره به تغییر دیدگاه نسبت به بخش معدن بیان کرد: در این حوزه یکی از نکات حائز اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در بخش معدن است. جهت گیری باید به سمتی باشد که بتوانیم سرمایه‌گذار خارجی عملی و مطلوب را برای بخش معدن جذب‌کنیم. از سویی مواد معدنی تجدید ناپذیر است و خوشبختانه کشور ما از مواد معدنی بسیاری برخوردار است و با توجه به ذخایر زغالسنگ و مواد معدنی دیگر ارتقای ارزش افزوده و توسعه این بخش دور از ذهن نیست.
 رئیس پیشین ایمیدرو با تاکید بر ایجاد وزارت معادن و فلزات اظهار داشت: ایجاد وزارت معادن و فلزات به صورت ویژه می‌تواند جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و در کنار آن استفاده از تکنولوژی روز با حمایت‌های دولت در این بخش اثرات مثبتی خواهد داشت.
کرباسیان در پایان خاطرنشان کرد: اما نکته بسیار مهم آن است که معدنکاران عزیز شایسته تقدیر ویژه هستند و بحث ایمنی سلامت آنها و HSE یک مسئله اصلی است و معدنکاران و صاحبان معدن در بخش‌های دولتی و خصوصی و خصولتی باید از آن حمایت کنند تا امنیت جانی معدن کاران مورد حمایت قرار بگیرد و مطمئنا از اولویت های این بخش محسوب می‌شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین