پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 10:22:52 AM
نظر بهرام سبحانی، مدیرعامل پیشین مبارکه درباره تعیین قیمت فولاد:

به‌دنبال اختلاف نظر وزارت صمت با وزارت اقتصاد درباره قیمت‌گذاری فولاد، بازار سرمایه به این اختلاف واکنش نشان داد و بورس در اواخر هفته گذشته ریزش کرد.
سقف مهم نیست، کف قیمت مورد مناقشه است
به گزارش بیرونیت، تعیین کف قیمت برای عرضه فولاد خام در بورس کالا از سوی وزارت صمت سبب شد تا اختلاف نظرهایی در تیم اقتصادی دولت شکل بگیرد و بورس به آن واکنش منفی نشان دهد.
بر اساس این گزارش برخی سهامداران نسبت به ریزش سهام در اواخر هفته گذشته واکنش نشان داده و انگشت اتهام خود را به سمت وزارت صمت نشانه گرفتند.
 
در همین رابطه امیرحسین قاضی‌زاده، نایب رئیس مجلس در توئیتی نوشت: برای رفع نگرانی سهامداران خُرد با وزیر صنعت در مورد قیمت‌گذاری دستوری فولاد در بورس کالا صحبت کردم که رزم حسینى ضمن رد این موضوع گفت: سقف قیمتی برای فولاد تعیین نشده است.
او ادامه داد: مجلس از عرضه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا حمایت می‌کند و باید تولیدات مازاد به بازارهای صادراتی هدایت شود.
در واکنش به این توئیت، بهرام‌سبحانی، مدیرعامل پیشین مبارکه در گروه واتساپی بیرونیت نوشت: بله جناب وزیر درست می‌فرمایند که سقف رقابت در بورس را باز گذشته اند اما وقتی برای فولادسازان سهمیه عرضه اجباری در بورس تعیین می‌کنند و جمع سهمیه‌ها به‌مراتب بیش از تقاضاست، از یک‌طرف روی قیمت پایه رقابت نمی‌شود و قیمت در همان سطح بسته می‌شود و از طرف دیگر قیمت پایه را که در شیوه نامه ۸۰ درصد فوب تعیین شده قصد دارند به ۷۰ درصد کاهش دهند.
او ادامه داد: تا وقتی سهمیه ها را اصلاح نکنند فولادسازان نه بازار داخل را دارند نه میتوانند از فرصت طلایی صادرات استفاده ببرند
حالا سقف تا آسمان باز باشد!


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین