جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 12:44:32 AM
محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با بیرونیت تشریح کرد:

رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با بیرونیت از ممنوعیت ورود ماشین‌آلات، معارضان محلی، تغییر نگاه روستائیان به معدن، همسوسازی قوانین زیست‌محیطی و منابع طبیعی و ضعف زیرساخت‌ها به عنوان مهم‌ترین چالش معادن کشور نام برد.
مصائبِ معادنِ کوچک
محمدرضا بهرامن مطرح کرد: معادن کوچک و متوسط در کشور ما آسیب‌پذیر هستند. در این بین مهم‌ترین مشکل، همسوسازی قوانین محیط‌ زیستی و منابع طبیعی، چالش معارضین محلی و تغییر نگاه در چشم جامعه روستایی در خصوص نقش معدن در توسعه پایدار کشور است.
او افزود: امروز باتوجه به تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و در ادامه آن پیامدهایی که برای اقتصاد کشور به‌وجود آمده، اغلب معادن کوچک و متوسط با مشکلات اساسی روبه‌رو شده‌اند. 
بهرامن ادامه داد: تامین مالی و همچنین فراهم نبودن امکان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف اکتشاف، استخراج و فرآوری در معادن کوچک از جمله مشکلات بزرگ در این صنعت شناخته می‌شود.این معادن برای رشد و توسعه به ‌صرف هزینه زیادی نیاز دارند و مساله تامین هزینه‌ها نیز مشکل دیگریست.
رئیس خانه معدن ایران افزود: چالش فرسودگی ماشین الات وتجهیزات فعالین معدنی را بشدت درگیر کرده است و امروز در کمال ناباوری شاهد ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی بداخل کشوریم.
او با اشاره به ضعف توسعه زیرساخت‌های موردنیاز معادن کشور، عنوان کرد:  تامین آب و توسعه ناوگان حمل‌ونقل معضلات زیادی برای این بخش از صنعت و تولید کشور ایجاد کرده است. امیدوارم تا با یاری و حمایت‌های همیشگی جامعه معدنی کشور بتوانیم دوشادوش یکدیگر گره های ایجاد شده در این بخش کلیدی در اقتصاد را با مساعدت و همفکری یکدیگر باز کنیم و ادامه راه را هموار سازیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین