پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 2:08:11 PM
مصطفی موذن‌ زاده، بنیانگذار ایمیدرو مطرح کرد:

بنیانگذار ایمیدرو تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از فولاد را همچون سرعتگیری برای فعالیت صنعتگران این عرصه دانست.
تحقیق و تفحص، سرعتگیر  فعالیت صنعت فولاد است
مصطفی موذن زاده، در گفت‌وگو با بیرونیت در خصوص مسائل پیش آمده در ارتباط با تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلمی اظهار داشت: موضوع تحقیق و تفحص را ابتدا از روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع پیدا کردم. به هرحال مجلس شورای اسلامی، حق و حقوقی دارد که یکی از آنها تحقیق و تفحص است که باید به آنها احترام گذاشت و از قانون تمکین کرد اما به نظرم در حوزه صنایع فولادی بهتر است این موضوع با نرمش بیشتری برخورد شود.
وی ادامه داد: باید دید این تحقیق و تفحص از چه حوزه هایی و با چه کیفیتی انجام می گیرد اما اگر موارد این چنینی انجام نشود، تولیدکنندگان و صنعتگران با سرعت بیشتری می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و به همین دلیل چندان با اجرای تحقیق و تفحص از صنایع، موافق نیستم.
بنیانگذار ایمیدرو ضمن یادآوری این موضوع که طرح جامع فولاد نیز به طور مرتب و بر اساس نیازهای صنایع به روز رسانی می شود و مورد بازنگری قرار می گیرد، گفت: البته اجرای این طرح ربطی به تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه ندارد چراکه طرح جامع فولاد تمامی مسائل  این صنعت را بررسی کرده که برخی از آنها به نتیجه ریسیده و برخی هنوز در دست بررسی است البته موضوعات مختلفی دراین طرح همچون مسائل زیربنایی، آب، محیط زیست و... را مورد مطالعه قرار داده شده است.
موذن زاده با بیان اینکه برای مسائل صادارت فولادی دیگر به صورت بخشی تصمیم گیری نمی شود، خاطرنشان کرد: این موضوع حتی در همین اواخر در معاونت اقتصادی ریاست جمهور بررسی شده است، البته باید وزارتخانه صمت در این گونه موراد اقدام می کرد اما وقتی تصمیمات صادراتی با تأخیر روبرو می شود و یا اقدامات لازم برای آن گرفته نمی شود، آن موضوع به مقامات بالاتر ارجاع پیدا می کند.
وی تاکید کرد: تصمیم گیری و اظهار نظر  برای ارزیابی عملکرد آقای رزم حسینی در جایگاه وزیر صمت هنوز خیلی زود است و باید به او و تیم اش مهلت مناسب داده شود تا بتواند گره های اقتصادی کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت بگشاید البته آینده همه چیز را بهتر روشن خواهد کرد.
بیرونیت: مصطفی موذن زاده، بنیانگذار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یا همان ایمیدرو است، او در حوزه معدن و صنایع معدنی کار کرده و با وجود بازنشستگی همچنان از مشاوران مورد اعتماد صنعتگران و مسوولان نظام محسوب می شود.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین